Våra skruvade skönhetsideal!

• Thread starter Thread starter Dr.Bike
  • Start date Start date
Jonathan. skrev:
2575801 Är inte det ganska uppenbart?
TV/media/internet/kompisar/gäng/mode etc etc.
Det framgår väl av filmen i fråga.

Jag ställde bara en nyfiken fråga, upp till en var att svara på.
Alla tycker nog olika saker. Många tjejer brukar nämligen skylla hela skiten på killarna.

Bikerbitch skrev:
2575803 Jag ställde bara en nyfiken fråga, upp till en var att svara på.
Alla tycker nog olika saker. Många tjejer brukar nämligen skylla hela skiten på killarna.

Mjaa. En sakfråga är ju uppbyggd på fakta. Sen vad man tycker är endast en åsikt om faktan i sig. :)

Sen tror jag att de flesta tjejer har fått för sig att vi vill ha tjejer som ser ut som Pamela A./Natacha Peyre/Tyra B. etc. Jag vet med många andra, inkl. mig själv, att det är precis tvärtom.
Vi vill inte att dom ska lukta sötsliskig äcklig parfym, ha blonderat håret så många gånger att det är vitt, inoljade tuttar i extremt urringade toppar och tugga rosa tuggummi.

Jonathan. skrev:
2575821 Mjaa. En sakfråga är ju uppbyggd på fakta. Sen vad man tycker är endast en åsikt om faktan i sig. :)

Sen tror jag att de flesta tjejer har fått för sig att vi vill ha tjejer som ser ut som Pamela A./Natacha Peyre/Tyra B. etc. Jag vet med många andra, inkl. mig själv, att det är precis tvärtom.
Vi vill inte att dom ska lukta sötsliskig äcklig parfym, ha blonderat håret så många gånger att det är vitt, inoljade tuttar i extremt urringade toppar och tugga rosa tuggummi.

Nej men de är ju så puckade så att dom tror det..
Man ska vara sig själv, pungt.

Bikerbitch skrev:
2575840 Nej men de är ju så puckade så att dom tror det..
Man ska vara sig själv, pungt.

Jo men då får ju det stå för dom. Saknar man såpass mycket innanför det hårda ovan axlarna bör man stanna inne och titta på Idol.

Bikerbitch skrev:
2575784 Vilka är det som bygger upp alla dessa ideal då?

Det är A-sexuella modeskapare, androgyna stackare som egentligen hatar människokroppen. Eller iaf dess former. De vill bara se modellerna som klädhängare där DERAS alster kan stå ut helt utan konkurrens från en lysande och vacker modell.

Människoförakt är vad det är.

Bikerbitch skrev:
2575869 Ähmenvafan Jonte, jag tittar på Idol. Men har nog så mycket innanför pannbenet att jag viker mig för några ideal.

Det var mera en metafor, om än en dålig sådan.

Sen skulle jag uppskatta att inte bli kallad Jonte. :)

emullo skrev:
2567912 Vissa äter för att leva (jag)
andra lever för att äta (tjockistar)

:va vänta här nu, generaliserar du inte lite nu?
Om man är tjock måste de innebära att man lever för att äta??

Jag är inte smal jag och jag lever apsolut inte för att äta. Jag som så många andra lever för att må bra OCH för att bli symtomsfri och för att vara symtomsfri från mina ätstörningar...
Så snälla dra inte alla under en kam. De finns de som lider av olika sjukdomar som gör att dom INTE kan bli så smal som samhället anser vara "bra" och "rätt".

Efter att ha jobbat en tid för en reklamfotograf som assistent och med retusch lär man sig att se det för vad det är - en konstart, ofta en bra bit från verkligeheten :tomten

Men så har man blivit lite arbetsskadad också och måste pilla och fixa med varenda bild man tar. Hopplöst :gnissla

Kakan skrev:
2576180 :va vänta här nu, generaliserar du inte lite nu?
Om man är tjock måste de innebära att man lever för att äta??

Jag är inte smal jag och jag lever apsolut inte för att äta. Jag som så många andra lever för att må bra OCH för att bli symtomsfri och för att vara symtomsfri från mina ätstörningar...
Så snälla dra inte alla under en kam. De finns de som lider av olika sjukdomar som gör att dom INTE kan bli så smal som samhället anser vara "bra" och "rätt".

:klappar
:krama

Skönhet är en kombination av det yttre och det inre.

Om jag gillar någons utseende...så kommer det oxå an på det som finns på insidan. Visst en snygg kille kan man tycka är en snygg kille. Men för att gillas på riktigt krävs det väldigt mycket mer.

Många tjejer idag har så tomma insidor....och det försöker dom kompensera med ett så förvrängt yttre som möjligt. Vet inte om dom tror att dom ska hitta sig själva på vägen.

Har man en tro på sig och på vem man är. Då behöver man inte bry sig om ideal som andra har skapat. Att gillas för den man ÄR...är viktigare än att någon gillar hur man ser ut.

Därmed inte sagt att det ena tar ut det andra. Om någon gillar en som man är...och samtidigt hur man ser ut är det lixom en bonus.

Att lägga energi på något som man egentligen inte är eller vill, för att man tror att andra vill det, och för att man ska gillas mer, är åt helvete. Och om man hänger upp sitt utseende och försöker "tävla" med bilder då är man nog ute och cyklar.

Och nu känner jag att jag nog svamlar lite:va är fortfarande tagen av gårdagens final i Valencia men jag hoppas att ni förstår hur jag menar. :wiggle

Madhonda skrev:
2578692 Skönhet är en kombination av det yttre och det inre.

Har man en tro på sig och på vem man är. Då behöver man inte bry sig om ideal som andra har skapat. Att gillas för den man ÄR...är viktigare än att någon gillar hur man ser ut.

Och nu känner jag att jag nog svamlar lite:va är fortfarande tagen av gårdagens final i Valencia men jag hoppas att ni förstår hur jag menar. :wiggle

:pannkyss..du svammlar inte :)
Dock är det lätt att falla in i det tankesättet du pratar om, när man inte har så stark självbild. Men om man är medveten om det så kan man ju börja arbeta på det. Det är värre för dom som inte är det:näsblod

Det gäller bara för tjejer att förstå att en bild på en tjej är... en BILD på en tjej. En modebild eller en reklambild finns inte för att avbilda hur en modell ser ut utan för att framhäva något annat.

Gör en MC-butik som säljer häftiga racebågar reklam så har de just en häftig racebåge på bilden och inte en CBR 1000 på 89 även fast det inte är just MC:n som man gör reklam för utan butiken. Gör ett märke snygga kläder så vill man givetvis ha en SNYGG tjej (i majoritetens ögon) som bär upp kläderna... Svårare än så är det inte. Tjejen ska vara SNYGG på BILDEN. Sen hur hon ser ut bakfull en söndagsmorgon helt oretucherat skiter man i..

- Johan

mr_rockster skrev:
2583549 Det gäller bara för tjejer att förstå att en bild på en tjej är... en BILD på en tjej. En modebild eller en reklambild finns inte för att avbilda hur en modell ser ut utan för att framhäva något annat.
- Johan

Problemet är att de flesta tjejer automatiskt tror att man måste se ut så för att modellerna gör det. Sen finns det ju givetvis de tjejerna som vet att dom duger som dom är och inte behöver bry sig.

Orkade inte läsa allt i tråden, men jag tycker att tjejer inte kan skylla på killarna över dessa skruvade ideal, det är ju fortfarande vi tjejer som äter allt som modevärlden prackar på oss. Jag tycker som nån skrev här uppe att skönhet är en helhet av insidan och utsidan. Rent utseendemässigt tycker jag att både smala och mulliga är snygga bara det är propotineligt en stor röv och små tuttar eller ingen röv och jättetuttar tycker inte jag är så snyggt. Men sen skönheten är ju i betraktarens ögon. Min kille tycker jag är snyggast i världen för att han älskar mig.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg