Våra skruvade skönhetsideal!

• Thread starter Thread starter Dr.Bike
  • Start date Start date
Rikkard skrev:
2566875 Det skulle kunna var phoebe i vänner, eller hennes morsa kanske.

Skitsamma man gör sitt urval efter snygghet, som tur är ju smaken olika.

Det är RÄTT!!!!!!!!!

Bifogat

• lisa_kudrow_1134999194.jpg
    lisa_kudrow_1134999194.jpg
    15.3 KB · Visningar: 46
Mavve skrev:
2566118 Smulor i sängen? Fan pratar du om? :va

Tja ska du BARA gå efter utseendet så är ju risken stor att du vaknar upp med smulor i sängen när det visar sig att tjejen är totalt blåst mellan öronen.

Något måste ju fylla ut tomrumet och av ett kex blir det smulor och inte sågspån :fakta

Sen att man har olika smak är ju självklart. Den jag tycker är snygg tycker nästa är si så där.

För att inte snacka om Pamela hur hon ser ut

Före
celebrity-without-make-up-pamela-anderson.jpg

Efter
celebrity-without-make-up-pamela-anderson2.jpg

Eller varför inte Britney Spears

Före
celebrity-without-make-up-britney-spears.jpg

Efter
celebrity-without-make-up-britney-spears2.jpg

Man kan göra mycket med smink och datorns hjälp :)

Yeah Right!

Såg ett oerhört intressant inlägg på tv4 i morse oxå om de där otroligt vältränade solbrända människorna som ser så hälsosamma ut.
Överträning hette det, och har inget med övertränade muskler att göra, utan detta var ett begrepp för de som ständigt bara äter hälsomat, och för lite, och tränar HELA TIDEN.
Maniker alltså.
Deras sociala liv är helt handikappat av rutiner som inte FÅR brytas för allt smör i småland!

Ortorexi heter det.
Hittade en bra artikel: http://www.medivia.se/AN/ortorexi.htm
Det var nån slags motsats till både bulimi och anorexi, och var lika farligt.
Dessvärre vet jag två tre tjejer (ja det är mest tjejer även här) som ligger i den absoluta farozonen.
Och precis som alla andra som har en mani är det oerhört svårt att både NÅ dem och ffa övertyga om att de HAR en störning.
Självfallet är det fel på omvärlden...

Ett litet klipp ur artikeln för er som inte orkar läsa:

"Erik är normalviktig och vältränad. Ytligt sett ser han ut som klippt ur en hälsotidning. Han för noggrann bok över sina träningspass och han väger all sin mat. Kontrollen över kaloriintag och aktivitet är stenhård. Erik gör inga avsteg från sin personliga plan, att äta ett wienerbröd eller något oplanerat är otänkbart. Inom sig mår Erik inte så bra, han känner sig ständigt jagad av sina egna tankar och krav. Hur han än anstränger sig tycker han att han inte duger. Träningen och ätandet tar upp all ledig tid och Erik är fast i ett tvångsmässigt beteende som han inte kan bryta. Symtomen är de samma som vid anorexia nervosa, med den skillnaden att Erik är normalviktig och inte ser sjuk ut. Han uttrycker inte heller någon önskan om att gå ner i vikt, utan är tvärtom lite bekymrad över att han på sista tiden börjat minska i vikt."

Last edited:
Dr.Bike skrev:
2567600 Yeah Right

Såg ett oerhört intressant inlägg på tv4 i morse oxå om de där otroligt vältränade solbrända människorna som ser så hälsosamma ut,,,[/I]

Fyfan, det låter ju knappast som ett fullvärdigt liv. Ska nog ta mig ett winerbröd till efterrätt som en tyst protest. Väger hellre ett par kg för mycket istället för att vara så där övermanisk och inte kunna ha ett roligt liv.

skoteridioten skrev:
2566933 I din verklighet kanske.

I de flestas verklighet, skulle jag tro. På ett forum är det lätt att man tänker till och fabulerar ihop något om hur det borde vara. Men när man sänkt ett par flaskor självförtroende (och glömt bort de inlägg man skrev på SH) kan ingen lura mig att man väljer odjuret framför skönheten i baren.

Thermal skrev:
2567743 Fyfan, det låter ju knappast som ett fullvärdigt liv. Ska nog ta mig ett winerbröd till efterrätt som en tyst protest. Väger hellre ett par kg för mycket istället för att vara så där övermanisk och inte kunna ha ett roligt liv.

Helt rätt.
Själv tränar jag för att kunna äta vad jag vill. Inte tvärtom.
Blev en Våffla till frukosten i morse. Det hotell jag bor på har alltid våffelsmet står, lite grädde och sylt1
Fin start på dagen bland alla fullkornslimpor och gryner! ;)

Valen skrev:
2567902 I de flestas verklighet, skulle jag tro. På ett forum är det lätt att man tänker till och fabulerar ihop något om hur det borde vara. Men när man sänkt ett par flaskor självförtroende (och glömt bort de inlägg man skrev på SH) kan ingen lura mig att man väljer odjuret framför skönheten i baren.

Du glömde att: Efter ett par ett par flaskor självförtroende så är ALLA i baren skönheter! :lol
Själv är man SNYGGAST.

Last edited:
Dr.Bike skrev:
2567906 Helt rätt.
Själv tränar jag för att kunna äta vad jag vill. Inte tvärtom.
Blev en Våffla till frukosten i morse. Det hotell jag bor på har alltid våffelsmet står, lite grädde och sylt1
Fin start på dagen bland alla fullkornslimpor och gryner! ;)

Vissa äter för att leva (jag)
andra lever för att äta (tjockistar)

Jag vet inte om jag är ensam om att ha den åsikten att bara för att man är snygg behöver man inte vara dum i huvudet...

mr_rockster skrev:
2568177 Jag vet inte om jag är ensam om att ha den åsikten att bara för att man är snygg behöver man inte vara dum i huvudet...

Nej det behöver man inte var. Precis som om man är ful så behöver man inte vara smart.

MEN dom som tror att de är snygga och är helt blåsta syns mer än andra.

Precis. Frågan är då varför en del säger att de enbart går på insidan (och kan du välja två av fyra), en del på utsidan (kan då välja två av fyra) eller så kan man välja någon som har både och (kan då välja en av fyra).

Är det så att de som säger att de bara bryr sig om insidan inte har möjlighet att välja alternativet "smart - snygg" och därför säger så. Om de då väljer bort "smart - snygg" eftersom de inte kan få de så är det bara "smart - ful" kvar och då har de alltså också bara en av fyra att välja...

Hur faan ska man räkna eg?

MVH

Johan

UrbanTiger skrev:
2568498 På samma vis så behöver man inte vara snygg om man är dum i huvet :gnissla

2^2 = 4 olika möljigheter.

dum - snygg
dum - ful
smart - snygg
smart - ful

Lägg till blond och brunett så blir det mer komplext.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg