Våra barn kommer att fråga varför vi inte agerade?

Vad var det han var dömd för förresten, Mehdi? Något grovt var det, men i media utmålas han som typ söndagsskolebesökare. :lol

Markus skrev:
Nej, men framför ett par lägervakter med bister uppsyn. Det fick duga i hans fall.

Jag tycker vi ska införa ett nytt rättsystem.

De vi inte gillar spärrar vi in oavsett bevis utan någon prövning...

De som verkar snälla och blonda och omuslimska får däremot en rättvis rättegång enligt konstens alla regler.

Jag föreslår att ah17 och Markus får bestämma vilka som förtjänar en prövning och vilka som inte gör det. :tummenupp

Markus skrev:
Vad var det han var dömd för förresten,

han satt inne tre år för bankrån... jettehEmskt!
http://susning.nu/susning.fcgi?action=browse&id=Mehdi_Muhammed_Ghezali&oldid=Mehdi-Muhammed_Ghezali

(nu ser jag ju iofs gärna längre straff för våldsbrott så några fler år hade nog inte skadat och han hade nog tjänat på det i det långa loppet.. :hihi )

Edit1:
...oj.. förutom sjegg hade han åtta falska pass på sig när han greps av de amerikanska styrkorna...

korvgubbe skrev:
De som verkar snälla och blonda och omuslimska får däremot en rättvis rättegång enligt konstens alla regler.

Ja, det är en bra idé - speciellt eftersom USA med Condoleeza och tidigare Colin gick i spetsen för svartskallefängslande. :brynad

Markus skrev:
Ja, det är en bra idé - speciellt eftersom USA med Condoleeza och tidigare Colin gick i spetsen för svartskallefängslande. :brynad

...skippa det blonda håret som krav då! Condoleeza har inget sJeg!

korvgubbe skrev:

Jaså, inget allvarligt alltså.
Andra bankrånande terrorister fick livstid (Malexander Posse) men Mehdi får skadestånd av svenska staten. :tummenupp

korvgubbe skrev:
...skippa det blonda håret som krav då! Condoleeza har inget sJeg!

Okidoki, då är jag med. Fängsla alla muslimer precis som USA gjort med antisemiten och muslimen Farrakhan.

korvgubbe skrev:
Får han?
:va
Han och mediakåta Altin skulle väl stämma den amerikanska staten?!

Så länge skulle han få av Sverige så skulle Sverige försöka få av US (lycka till :rofl).
Hur det gick vet jag i och för sig inte.

korvgubbe skrev:
...nu var det väl trots allt mord de fick livstid för?!

Ja, det är riktigt.

korvgubbe skrev:
........varför inte göra så att du säger till NÄR han faktiskt fått pengar av den Svenska staten?!

Så faktumet ATT han skulle få pengar - vilket du inte visste nyss - var inte intressant nog? Okidoki.

Markus skrev:
Så faktumet ATT han skulle få pengar -

Jag har fortfarande inte hört något sånt FAKTUM.. ..bara lösa spekulationer från din sida..

"Utrikesdepartementet har redan sagt att det inte har med den processen att göra och hänvisat till Rättshjälpsmyndigheten."
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=554&a=288117

Markus skrev:
Ja, det är riktigt.

Men då ska man väl inte jämföra det med bankrån? :va Då blir det ju att jämföra äpplen å päron...

EDIT1

Markus skrev:
Så faktumet ATT han skulle få pengar

Att Alting vill en sak är inte samma sak som att något är ett faktum...

"Ghezalis advokat Peter Althin tycker att Ghezali ska vända sig till Amerikansk domstol för att få skadestånd....
I andra hand kan Althin tänka sig att svenska staten betalar ett skadestånd ex gratia (av nåd) till Ghezali, ett slags ersättning för hans umbäranden.
"

http://www.tv4.se/nyheter/330441.html

Last edited:
korvgubbe skrev:
Jag har fortfarande inte hört något sånt FAKTUM.. ..bara lösa spekulationer från din sida..
Men då ska man väl inte jämföra det med bankrån? :va Då blir det ju att jämföra äpplen å päron...

Jag vill minnas att jag läst det, men okej - jag tänker inte svära på det, och vi kan släppa det.
FDI så är artikeln du länkar till från 16 juli 2004, det kan ju ha hänt en del sedan dess men jag hittar inget annat jag heller.
Jag ger dig även rätt i att de inte ens anklagats för samma sak:
Terroristen Mehdi och Malexander Trailer Trash Posse

Grattis, du vinner en plyschoverall och ett gäng gatstenar. :rofl

Bifogat

• delete stenar.jpg
    delete stenar.jpg
    19.3 KB · Visningar: 38
Markus skrev:
Grattis, du vinner en plyschoverall och ett gäng gatstenar. :rofl

:banana

Som tack kan jag ordna en blockflöjtskurs åt dig! ....och lärarinnan är i din smak!

BS.JPG

Last edited:
Jag har hört att fiol skulle vara kul att spela..!

Bifogat

• 80.jpg
    80.jpg
    42.2 KB · Visningar: 37
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti