Våra bästa skålar!

Här är en riktigt rolig nubbevisa,

Tyvärr har jag inte hittat något bra ljud på nätet, men här kan man hänga med iaf. Skulle bli jätteglad om man någon ville göra en bättre inspelning. Tror det skulle bli en favorit på nätet :yoparty

[YOUTUBE-ID]T-ZBj4UJAVY[/YOUTUBE-ID]

Balladen om Teobald Tor

Det var en man vid namn Teobald Tor, han var en duktig tamburmajor; succén var alltid lika stor, när han snurra' och svängde sin kuk. Å det va' en stor kuk, en stor å kraftig å tung. Från dess topp till dess rot var den tre-fyra fot och en medelstor ryggsäck till pung (pung, pung, pungeli, pung, pung, pung...)

Och Teobald gick ut en stund, för att gå en sväng i en lummig lund där han-mötte-en-söt-liten-dam-med-en-hund som såg honom svänga sin kuk. Å det va' en stor kuk...

Så Teobald prova' ett trick han lärt; han dängde sin kuk med en väldig snärt i huv'et på hunden som avled tvärt när han snurra' och svängde sin kuk. Å det va' en stor kuk...

Men damen hon blev helt bestört. Hon skrek och svor nåt' oerhört, så det var ingen lyckad flirt att snurra och svänga sin kuk. Å det va' en stor kuk...

Till följd av damens arga gnäll han anhölls redan samma kväll och sattes i en ensam cell att snurra och svänga sin kuk. Å det va' en stor kuk...

När målet kom i rätten opp sa åklagarn' det får va' stopp, för det är inte alls så flott att snurra och svänga sin kuk. Å det va' en stor kuk...

Men domarn', han va' tolerant. Han sa: "Jag gör själv likadant. Jag tycker det är intressant att snurra och svänga min kuk." Å det va' en stor kuk...

Så Teobald han släpptes fri och liksom domarn' tycker vi att tjejerna skall skita i om man snurrar och svänger sin kuk. För vi har en stor kuk, en stor å kraftig å tung. Från dess topp till dess rot är den tre-fyra fot och en FJÄLLRÄVEN KÅNKEN till pung (pung, pung, pungeli, pung, pung, pung...)

norrlands varianten funkar bättre o bättre juh längre kvällen går..

Kolla din bords granne i ögonen.. ett svagt nick, och "scchhhooo"

bowl.jpg

Själv tycker jag den här är den bästa jag har. :D

"Då ta vi den! Häpp!!"
"Var gött i kistan det där va?"

-"April, april, var bara dassvatten, men fulla, det blev ni!"

Funkat nån gång, faktisk

Annars är ju finskvarianten -"NU!" alltid ok.

en klassiker är att när någon precis har sagt ngt eller talat dra igång den här ramsan/visan:
Deeeee saa din morsa meeeeee, när jag satte på henneeee. jaa de var de hon saaaaa.
Att jag var jätte bra!!! hepp hepp!

funkar extra bra om man är ett par stycken som kan dra på den samtidigt i all spontanitet :)

snott från nån film men den är bra:
"Champagne for my real friends - Real pain for my sham friends"

Gammal goding.

-Vi skålar för våra vänner o dom som vi känner, o dom som vi inte känner dom skiter vi i! SKÅL

Ännu en:

- De va en gång en flicka som red upp på en gris, o flickan hon va naken o sjöng på detta vis, den borsten den borsten den river ju så gott så gott, den borsten den river så gott som brenneviiiiiiiiin.

Jajaja jag e tvungen:

- Ser du stjärnan i de blååååå, ta en sup så ser du tvåååååååå. skål

......:

-Nu tar vi den nu tar vi den nu tar vi den nu tar vi den. SCHKÅL

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden