Vår vän gpf har lämnat oss.

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Crime Village
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Är det nån som vet vilken väg vår vän förolyckades på?

Vill dit och lägga en blomma till hans minne.
 

Ylle

..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Falun.
Hoj
Zx6rr
Sorgligt.. kan inget annat göra än att beklaga sorgen. Och att det kan hända så fort skrämmer mig.
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Herregud!! vad är det som håller på att hända? Träffade på dig några gånger när du var ute med fredrik å körde hoj men kommer inte ihåg ansiktet riktigt. Jag hörde bara en del när man frågade vems svarta 660 det var på bromma flygplats. Nää det är gpf,s var på en kille tittar upp och nickar till att det är hans hoj. Hade jag bara haft förståndet kvar å haft kvar min motard så hade vi nog kört en del ihop. Ha de trevligt uppe bland molnen å dra en riktig burnout lite då då så man ser molnen korva sig :tummenupp

V.I.F
 

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Rikard, du har lämnat mig/oss alltför plötsligt! Vi sågs ju senaste gången för några veckor sedan, efter att spontant sprungit på varandra många gånger under sommaren på såväl hoj och pub-rundor, munhuggits om VTR vs Motard, sett ditt glada smajl vid fikastoppen, såväl bitska som kloka och roliga inlägg kring hojåka och allt runtomkring, men alltid med glimten i ögat, tjattrat om vem som stannat kvar längst på krogen, babblat om kommande pubrundor under vintern som var/är på gång osv. MEN, du kommer aldrig vara helt försvunnen. I mina, och många andras, tankar kommer du finnas kvar väldigt, väldigt, väldigt länge!

Minnet av gpf lever, det kan ej jordas
det kan ej gömmas i stoft och grus
Nej, det skall leva i bågemuller, i avgasdoft
och i fartvindens sus!


/Bengt, med en stor tår i ögat
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + TL1000RW + G650X Moto
Det sägs att livet passerar revy när man dör. En alltför kort repris i Rikards fall. Jag hoppas att han gillade den i alla fall.

Det känns alltid jävligt konstigt när någon man VET kan köra hoj ordentligt slår ihjäl sig. De andra som dött, som man inte känt, kan man ju anta att de klantade sig. Jag tvivlar på att det var så i det här fallet.

Nästa gång jag träffar Rikard lär han ju ha hunnit nöta vägarna var han nu är tusentals gånger. Då får han fanimig fixa fram en karta med kurvnamn och saker att se upp med. Sen ska vi köra ikapp!
 

BadToy

www.assistancekaren.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm=Täby
Hoj
GSX-R K6. Rattar även Nikon D3
Trist att det har hänt.... Jag fick höra det på tisdag kvällen av Hornet att han åkt på en mc olycka på Bergtorpsvägen nära Gribbylundsvägen & att det var en motard... Men jag kunde inte placera vem det var... Hornet var den som bärgade hojjen & fick tyvärr se Rikard ligga livlös där. Det måste va ett tungt jobb att komma på såna olyckor... Hornet = Stefan & jag var tidigare ute & åkte hoj & hade en toppen kväll med Potatisarna & sen slutar kvällen så här :(

Tänker på anhöriga & vänner & bekanta som nu måste jobba sig igenom det här att i ett ryck bara förlora nån...

//Simon
 

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Malmø
Hoj
Firestorm
Detta är otäckt, finns för många sånnahär trådar på forummet. *sucka djupt* Vila i frid.
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R
SkorvKalle skrev:
Ryser i hela kroppen när jag läser detta. Må GPF vila i frid, vaka över alla motorcyklister o låt olyckorna ta slut genast.

:fakta
Fy fan vad hemskt.
 

Stephen

Action figure sold separately
Gick med
15 Aug 2003
Ort
Världsmetropolen Sthlm
Hoj
Letar ny...
Jag känner att jag måste få skriva av mig. Allt detta har satt sig som en klump halsen och den går inte att få bort. Jag fick reda på detta torsdag kväll vid uppsamlingen inför den vanliga rundan på slingerbulten. Man blir helt stum.
JAg har träffat gpf ett par gånger, nån gång under körning på slingerbulten och sen vid körningarna på Lunda. Även nån gång under lekstugan i Jordbro. Jag kände honom inte men jag morsade på honom nån gång och det intrycket jag fick var att detta är en reko kille. Glädje är det första som dyker upp i skallen på en.

Jag kan inte på någon sätt föreställa mig hur familj och anhöriga mår men vi är många som delar er sorg. När man läser alla inlägg blir man tårögd. Denna hojbroder har plötsligt tagits ifrån oss.


Fredrik.. Jag, liksom många andra, tycker att ditt inlägg är väldigt vackert skrivet och jag tycker att du hedrar gpf på ett väldigt värdigt sätt med din text. Det märks att ni var väldigt nära och jag tror att hans stjärna alltid kommer lysa ner på dig.

Jag skänker tankar till släkt och anhöriga.
Vila i frid Gpf..

Peter
 

Mad Mike

Yxa
Gick med
18 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
TL 1000R
Ja vila i frid Gpf.
Mina tankar går också till familj ,anhöriga samt till Fredrik..
Vet hur jobbigt ni har det.
 

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Ort
I ett hus.
Hoj
Ingen, none, Kein.
Höll på att börja gråta när jag läste det här.
Fan, så jävla onödigt.

Ursäkta språket, men det är ju så det känns.

Man får ta vara på den tid man har.

//Anders.
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
vad ska man säga... ? :(
Vi skulle behöva en gråtande smiley här på forumet oxo!

Vila i frid!
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top