Vår Tur

Zenit

Gick med
12 Oct 2004
Hoj
hojlös
NU e våren här! har tagit ett par turer idag men nu idag hade jag samma som på sen sommaren utan att frysa alls så jädra nice :banana
bilder på roliga vägar hammarlöv-ville m.m. där omkring :)

OBS!!! när man för från fugile (vet inte vilket håll men men) så kommer man ut på en lång raka mot en liten by som ligger på höger sida där finns en kyrka med. Svängen in i byn varnar för skarp kurva, dock börjar den nätt så lätt att man ökar lite MEN den blir snävare och precis runt hörnan så slutar vägen mitt i svängen i en T-korsning. TA DET LUNGT annars får man stå på bromsarna samtidigt som man ligger i kurvan.. :gnissla

Last edited:
ethno skrev:
2041387 Vissa har det bra, här hade vägarna torkat och allt var bra. Men sen kom det en massa snö.

trist samma här i omgångar men nu hoppas jag de blir borta =) förhoppningsvis släpper vintern greppet nu e ju snart april ju

Var själv ute och körde med trafikskolan idag på de olika landsvägarna kring Malmöområdet, hur nice som helst. Dessvärre var det ju en hel del grus lite här och var :(

Här har det snöat nästan hela dagen!!! :4skrika :huvet

Fan...det var juh så när att man kunde ut å köra!!! :6surkart

Var nere i Hölleviken och enligt bilens tempmätare var det +13! :banana

Var också ute och svängde lite idag. Riktigt gott väder! Men det finns en risk att jag missar gazzet imorron:(. Jobbajobbajobba:(

Zenit skrev:
2041360 NU e våren här! har tagit ett par turer idag men nu idag hade jag samma som på sen sommaren utan att frysa alls så jädra nice :banana
bilder på roliga vägar hammarlöv-ville m.m. där omkring :)

OBS!!! när man för från fugile (vet inte vilket håll men men) så kommer man ut på en lång raka mot en liten by som ligger på höger sida där finns en kyrka med. Svängen in i byn varnar för skarp kurva, dock börjar den nätt så lätt att man ökar lite MEN den blir snävare och precis runt hörnan så slutar vägen mitt i svängen i en T-korsning. TA DET LUNGT annars får man stå på bromsarna samtidigt som man ligger i kurvan.. :gnissla

Du menar Bodarp va!? På vägen ut mot Håslöv... :mattias

Tog en sväng till Lund idag o fick ny mappning i Daytonan. Blev faktiskt lite skillnad, lite starkare, framför allt i mellanregistret. Ca 10 grader var det och torrt på vägarna. Var nästan på väg in i Häckeberga men ångrade mig, spar det tills det greppar lite bättre.

LayDeeOmega skrev:
2041423 Var själv ute och körde med trafikskolan idag på de olika landsvägarna kring Malmöområdet, hur nice som helst. Dessvärre var det ju en hel del grus lite här och var :(

Ojdå - är skolorna redan ute? 30-40 min blir rätt kallt va?

Grus och även gammal salt kan vara riktigt förrädiskt... särskilt när man är ute och tränar kurvtagning på landet. Hoppas du har en bra tränare som inte pressar för hårt :) Men i veckan ser det ut att regna en del här nere så då blir vi av med lite av "skiten".

TukTuk skrev:
2042543 Ojdå - är skolorna redan ute? 30-40 min blir rätt kallt va?

Grus och även gammal salt kan vara riktigt förrädiskt... särskilt när man är ute och tränar kurvtagning på landet. Hoppas du har en bra tränare som inte pressar för hårt :) Men i veckan ser det ut att regna en del här nere så då blir vi av med lite av "skiten".

e inte så kallt faktiskt inte igår iaf..körde i enbart underställ+t-shirt själv o frös inte alls :)

Zenit skrev:
2042892 e inte så kallt faktiskt inte igår iaf..körde i enbart underställ+t-shirt själv o frös inte alls :)

Hur fort går det egentligen med en sån moppe, fartvinden blir lika med noll ju :tungan :pannkyss Sorry, kunde inte låta bli. Skall själv ut o köra en stund idag hade jag tänkt. Var i tysklnad igår o där var grymt vårväder, säkert 15 plus(Trellehåla-Satsscknitzel)

TukTuk skrev:
2042543 Ojdå - är skolorna redan ute? 30-40 min blir rätt kallt va?

Har faktiskt inte sett någon annan skola som är ute än. Själv kör jag via värnhems och tog första lektionen för två veckor sedan. Körde senast igår och då var det faktiskt inte jättekallt. Kör med Gore Tex-ställ och har underställ så om kroppen är det inte alls kallt.
Var ute och tränade kurvtagning igår och då blev det lite kallt om fingrarna. Sedan var det ju en hel del grus lite här och var :mad: men det gick faktiskt rätt bra. Bortsett från första kurvan som jag kom lite för snabbt in i plus att det var grus..fick lite puls då :)

PGH skrev:
2042925 Hur fort går det egentligen med en sån moppe, fartvinden blir lika med noll ju :tungan :pannkyss Sorry, kunde inte låta bli. Skall själv ut o köra en stund idag hade jag tänkt. Var i tysklnad igår o där var grymt vårväder, säkert 15 plus(Trellehåla-Satsscknitzel)

mer fartvind hos min som funkar jämnfört med din iaf :tummenupp :pannkyss (synd att min precis dog i sövde bara så stämmer ju inte helt.. :näsblod :3freak men men) :argpådato :D

LayDeeOmega skrev:
2043539 Kör med Gore Tex-ställ och har underställ så om kroppen är det inte alls kallt.
Var ute och tränade kurvtagning igår och då blev det lite kallt om fingrarna. Sedan var det ju en hel del grus lite här och var :mad: men det gick faktiskt rätt bra. Bortsett från första kurvan som jag kom lite för snabbt in i plus att det var grus..fick lite puls då :)

Låter som ni har en vettig utrustning där borta. Körde för Erikslust och ibland fanns där inga vinterhandskar/stövlar i rätt storlek kvar - det kunde bli ruskigt kallt (runt 5 eller mindre i slutet av året) och kramp de tidiga körningarna.

Kurvor ja... :hihi Tror alla har upplevt den där första "gröna" kurvan med lite för hög fart. Kommer ihåg hur handledaren i bilen bakom fortfarande gapskrattade åt mig när han frågade: "Ja du, det där gick lite för fort va?". Jag undrar fortfarande hur det egentligen såg ut...

Lycka till med kortet!

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...