VBK
Mas.
Tänk att det dröjde ända till den 15 april innan årets första hest-tråd dök upp.
Nåja... den första skenförsäkringtråden dök upp för 2 månader sen och jag tror jag svarade på en ledblink strax efter nyår, allt håller sig inom normala ramar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tänk att det dröjde ända till den 15 april innan årets första hest-tråd dök upp.

Jag kör hoj, provade senast i förra veckan enduro för första gången det va skitkul
Men tänkte tanken när jag fräste fram i skogen "shit vad gör jag om jag möter en häst, jag kommer ju skrämma ihjäl den" Äger nämligen häst oxså, och en hojrädd häst dessutom, hur nu fan det går ihop men hon har aldrig vant sig fast jag kör hoj till stallet och försöker vänja henne.
Men som någon innan nämnt, gemensamt ansvar. Möter jag en hoj när jag tar mig längs vägen TILL SKOGEN! så gör jag tydligt tecken att dom skall sänka hastigheten samt försöker kliva av vägen. INGEN har hittills inte sänkt hastigheten, släppt av på rullen så att det inte låter så mycket.
Så försök att samsas, det går om man vill. ( min tidigare häst var bombsäker för allt så jag förstådd inte riktigt problemet innan jag skaffade denna)
/B
Snackar vi år eller centimeter?![]()
Jag har jättebra erfarenhet av att möta hojåkare när jag sitter till häst. Majoriteten visar extremt mycket hänsyn, oftast mer än jag kräver med hästarna jag rider och det uppskattas extremt mycket!
Det händer att jag är ute med unghästar som är ovana vid trafik, utan att befinna sig i den kan de ju aldrig bli trygga där och det gör EXTREMT mycket om trafikanterna då visar hänsyn. Oftast räcker det med några få säkra möten för att hästen ska bli trygg, och räcker med ett otrevligt för att hästen aldrig mer ska bli trygg i trafik...
Så all heder åt er som visar hänsyn, de flesta av oss gör allt vi kan för att visa hänsyn tillbaka.![]()
År, centimeter snackar vi i literklubba-tråden.
Jag är övertygad om att vi generellt har ett bra hänsynstagande till dom där boskapen.
Får du leda och styra trafik? (att du visar med handen vad andra skall göra)
Och om en häst är rädd för motorfordon bör den ju inte befinna sig i trafiken?
Jag har jättebra erfarenhet av att möta hojåkare när jag sitter till häst. Majoriteten visar extremt mycket hänsyn, oftast mer än jag kräver med hästarna jag rider och det uppskattas extremt mycket!
Det händer att jag är ute med unghästar som är ovana vid trafik, utan att befinna sig i den kan de ju aldrig bli trygga där och det gör EXTREMT mycket om trafikanterna då visar hänsyn. Oftast räcker det med några få säkra möten för att hästen ska bli trygg, och räcker med ett otrevligt för att hästen aldrig mer ska bli trygg i trafik...
Så all heder åt er som visar hänsyn, de flesta av oss gör allt vi kan för att visa hänsyn tillbaka.![]()
Komma här och förstöra, menar du att det inte är stående ovationer hästarna gör när dom står på baktassarna efter en tokvarvning?
Hmm, du vill starta en diskussion alltså, nä jag vill att du som hoj förare på ett säkert sätt skall kunna passera mig, jag tror att hästen och jag tillsammans väger mera så du vill inte ha oss i knäet. Men visst gasa du förbi så kan du se vad som händer, det kommer inte vara till din fördel.
Tror att vi kan samsas, och tror att djur behöver utsättas för att vänja sig, men visst jag kan gömma mig i ridhuset tills du passerar då jävlar ger jag henne ingen chans att vänja sig utan att sätta sig på dig och din hoj!
/B
Vet ni vad det tråkigaste som finns är, jo att rida på vägen, vi vill till skogen men ibland behöver vi även frakta oss en bit för att komma dig, jämnför det med de tråkiga raksträckorna ni/vi behöver köra för att ta oss till de goa partierna,
Hmm, du vill starta en diskussion alltså, nä jag vill att du som hoj förare på ett säkert sätt skall kunna passera mig, jag tror att hästen och jag tillsammans väger mera så du vill inte ha oss i knäet. Men visst gasa du förbi så kan du se vad som händer, det kommer inte vara till din fördel.
..
För några år sen när jag körde moped så var jag på väg hem, jag såg en hEst längre fram och tänkte att jag inte ville skapa kallabalik så jag stängde av motorn och hoppa av moppen men då när hEst ägarn passerade så fick jag en ordentlig utskällning för att min moped råkade vara röd och att hennes hEst inte gillade rött. Men snälla människa rid för guds skull rid inte på vägen då!
Jo, självklart! Var det inte det jag skrev?
|
|
Katalogen börjar ta form!
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
KTM och Husqvarna återkallelser
Pressreleaser från KTM och ... |
|
|
Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO
Vulkanen Teide vakar över o... |
|
|
Äventyr i Algeriet
I januari åker Allt om MC t... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Direkt från Teneriffa! Förs... |
|
|
CIAO ITALIEN!
Pressrelease från KTM: ... |
|
|
Nu jobbar vi med Katalogen!
Idag startar vi det digra a... |
|
|
Nu jobbar vi med Katalogen!