Vår i Umeå - Påställning & Körning v 12

Advance4Stroke

Law enforcement agent
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha Majesty Scooter :)
Då det verkar som att våren hastigt har kommit även till Umeå så undrar jag om det är många som har funderat på att ställa på hojjarna och dra en repa till veckan?

Det har iallafall jag tänkt göra, fullt medveten om att det är mycket skrot i form av rullgrus här och ddär samt en del vägar som är smått slaskiga.

Frågan är om man skulle göra en gemensam liten grejj av detta? Vi umeåfolk kan ju sammanstråla en dag denna vecka och hälsa våren välkommen genom lite "cruising" genom stan på de vägar där det är torrt? Och sedan kan man dra ut på E4:an och dra på med lite prestanda Söderut ett par mil... Eventuellt ända till Övik och sen tillbaks...

Skulle det vara så att det bli väldigt många som är med på detta skulle man ju kunna "tipsa" VK eller Tv Botnia. De brukar ju alltid gilla att göra "Våren är här reportage", samtidigt gör man lite reklam för UMCC, då man kanske skulle kunna samlas vid lokalen där de kan ta foton på alla vackra hojjar och skinnställuppklädda MC tokar...

Detta hänger ju givetvis på att det fortsätter hela veckan med lika strålande väder som det verkar vara nu, (trotts allt +8 grader).

Är detta en korkad idé? Har jag missuppfattat väglaget helt? Jag tog mitt kort förra sommaren, så jag vet inte om jag kanske är lite väl het på gröten...

Säg era meningar, det vore kul att vara ett per stycken istället för att åka ut ensam...

- Carl Larsson (Inte ännu, men snart medlem i UMCC)

Jag har redan hunnit vara ute 2 svängar.
I torsdags då jag körde hem nya hojen och i lördags var jag ut och körde runt stan och en liten sväng på E4:an.
Vägarna är väldigt lömska, så man får ta det lugnt..
Men det är fullt körbart, åtminstone så länge solen är framme.

Nyss hemkommen från Stockholm. Där kan man lungt säga att det är hojväder. Har även bevittnat den första mc-olyckan. Det snackades om att polisen hade prejat killen av vägen. Tror dock inte att hastigheten kan ha varit så hög vid detta tillfälle. Vet ej hur det gick för killen "lindriga" skador stod det i tidningen. Hojen var en R1, så ingen större skada där heler :D
Men suget att ställa på hojen har inte minskat direkt, snarare tvärtom.

Jag är är väldigt snart på G med att ställa på hojen men den här veckan kommer det nog inte att bli...förhoppningsvis nästa...vi kanske kan ta en tur då (också) :D

Ja.. He he, inte blir det nån påställning eller körning för mig heller, sålde nämligen min Thundercat idag.... Satte in annons på blocket igårkväll och den var såld i morse kl 8 i stort sett..
Var man för billig kanske? -97 Thundercat, 1780 mil för 50000:- ?
Nåväl, är det någon som har tips om Blejds eller R1:or till bra pris från alla möjliga orter, gärna dock runt umeå eller runt sthlm, så tipsa mig gärna... Är ute efter nåt i prisklassen 50000-70000, gärna 98-99 års modell...
Kan ju inte skaffa en TL 1000, det finns ju som jag uppfattat det för många i staden redan :P

- Calle
----------------------SÖKER HOJ--------------------------------------

cbjorkman skrev:
Nu är det väl ändå skitsamma vilken hoj det är...verkar inte som att polisen skött detta nåt vidare.

Har läst, och meningarna går i sär vad som är "moraliskt" riktigt. Min mening är att man tar en kalkylerad risk om man ska köra ifån polisen eller inte. Den kalkylen gör nog även polisen. Skulle inte tro att någon polis skulle "preja" av en motorcyklist som gjort sig skyldig till ett mildare trafikbrott, om hastigheten är väldigt hög. Samtidigt så ska ju inte polisen stå fastnaglade i backen om man jagar en krafftigt kriminell person bara för att denna person använder sig av hoj som flyktmedel. Men vart gränsen går är naturligtvis hårfin.
Vad som sedan är rätt eller fel är väl att bedömma från fall till fall.
Eftersom inte någon av dom inblandade har skrivet på forumet så är hela diskutionen öppen för spekulationer.
Det är som att välja mellan äpplen och päron.

Advance4Stroke skrev:
Nåväl, är det någon som har tips om Blejds eller R1:or till bra pris från alla möjliga orter, gärna dock runt umeå eller runt sthlm, så tipsa mig gärna... Är ute efter nåt i prisklassen 50000-70000, gärna 98-99 års modell...

Kolla http://www2.blocket.se/view/996913.htm?l=0 , R1-98, blå för 61000kr i västernorrland.

Advance4Stroke skrev:
Ja.. He he, inte blir det nån påställning eller körning för mig heller, sålde nämligen min Thundercat idag.... Satte in annons på blocket igårkväll och den var såld i morse kl 8 i stort sett..
Var man för billig kanske? -97 Thundercat, 1780 mil för 50000:- ?
Kan ju inte skaffa en TL 1000, det finns ju som jag uppfattat det för många i staden redan :P

- Calle
----------------------SÖKER HOJ--------------------------------------

Det kan väl inte vara nå större problem att hitta en BLÄJD eller R1 upp till 70 000:- eller.........

Uffe S / Piteå

R1 Uffe skrev:
Det kan väl inte vara nå större problem att hitta en BLÄJD eller R1 upp till 70 000:- eller.........

Uffe S / Piteå

Troligtvis inte, speciellt då jag även kommer att tillbringa 2,5 månader i Sthlmstrakterna nu närmast... Tänkte väl snarast om nån helt enkelt bara vet av nån hastigt, eller kanske tillochmed vill bli av med sin egen...

- CL

Advance4Stroke skrev:
Troligtvis inte, speciellt då jag även kommer att tillbringa 2,5 månader i Sthlmstrakterna nu närmast... Tänkte väl snarast om nån helt enkelt bara vet av nån hastigt, eller kanske tillochmed vill bli av med sin egen...

- CL

JAg vågar väl inte på minna dig om detta, du har säkert redan kollat...

http://mc.gobinet.se

&

http://www.mc-borsen.com/mc/se

det brukar ju finnas ett par gobitar här........

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT