Våldpimpad VOLVO

Sånt som inte gör bilen bättre på en enda punkt hör inte dit.
Vad fan ska hålen i huven vara bra till?
Vad fan ska luftbromsen på skuffen vara bra till?

henrikkrueger skrev:
2133107 Kan man inte införa straffskatt på alla ****-pimpade bilar?
Nej: en jätte stor aluvinge är inte snyggt på en bil!
Och du behöver f-n inte den downforce som detta ger på din 240/740/valfri gammal BMW och Audi... :fatta!

Hejsan!

Jag har en volvo 850 -94. Jag har 16" fälgar på den nu, tänkte byta till 17" till sommaren. Är det okej för dig om jag gör det? Jag vill ju inte bli skjuten :(

spectre skrev:
2134170 Hejsan!

Jag har en volvo 850 -94. Jag har 16" fälgar på den nu, tänkte byta till 17" till sommaren. Är det okej för dig om jag gör det? Jag vill ju inte bli skjuten :(

Det är rätt OK om du kör banracing med den så att nyttan av dom överväger kostnaden för dom.
Ju större fälgar/lägre profil desto sämre komfort och dyrare däck.

spectre skrev:
2134170 Hejsan!

Nä....
:tomten

Rohlen skrev:
2134142 Jag var ironisk :7peta

Misstänkte det... :)
Men jag blev bara så förbannad när jag tänkte på idioten som höll på att klippa mig och min hund när jag skulle över ett övergångsställe igår.

GuW skrev:
2134128 Sånt som inte gör bilen bättre på en enda punkt hör inte dit.
Vad fan ska hålen i huven vara bra till?
Vad fan ska luftbromsen på skuffen vara bra till?

Njaa, jag har lite problem att ta dig som uppriktig. Jag tror bestämt att du kommer ihåg varför 20-åringar gör såna här grejer med sina bilar. Så gubbig är du inte.

Chrille skrev:
2134672 Njaa, jag har lite problem att ta dig som uppriktig. Jag tror bestämt att du kommer ihåg varför 20-åringar gör såna här grejer med sina bilar. Så gubbig är du inte.

Njo, jag tror fan att jag är så gubbig att jag har glömt.
I mina kompiskretsar tejpades inte en cm "stripes" som var så populärt på den tiden, inte ett fönster tonades med bubblig solskyddsfilm från OK, ingen av oss satte fast en trekantslist av skummgummi på skuffen och kallade det "spåjler"

Den enda "stajling" vi höll på med var extraljusmontering, och det var inte för att vi tyckte att bilen blev snygg av det (som många andra tycker) utan för att få bättre ljus.

Jag bytte vev, portade toppar och justerade Weber (men drömde om ett mekaniskt Kugelfisher), utsidan tvättade jag på min höjd.

Jag var nog gubbe redan som artonåring, att jag är det nu är jag helt på det klara med.

Olsson skrev:
2137499 Ahhhhhh mekaniska sprut :Bugar

:huvet

Hitta en skrotad BMW 2002tii och skruva loss ett, eller en Peugeot, fransmännen använde Kugelfisher också.
Sen har du lite att pyssla med innan du har en litergixxer med mekaniskt sprut.
Fast numera har jag nästan slutat drömma om Kugelfisher, nu är det megasquirt jag drömmer om...
Men visst är det mäktigare med ett tandremsdrivet insprut, på något mekaniker perverst vis...

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg