Vågsurfing.

überjahn

Hejhej.
Gick med
10 Nov 2004
Hoj
Kawasaki Z1000
Hej, jag o ett gäng kompisar funderar på att åka utomlands till våren och vågsurfa lite...så skulle vara bra att höra lite med någon som har lite erfarenhet av surfing...

Vart ska man åka, vart finns dom bästa stränderna?

Ingen av oss har surfat tidigare, har hört att det ska vara supersvårt, stämmer detta?

Funderar på att åka till Bali, är det bra? Någon med erfarenheter därifrån?

(Kan man bli annat än sugen när man ser sånna bilder?)

Mvh/überjahn

Bifogat

• ottoflores_1024x768 ps.JPG
    ottoflores_1024x768 ps.JPG
    34.2 KB · Visningar: 97
Lanzarote ska vara väldigt bra av vad jag har läst. Annars finns det många bra stränder på Gold Coast i Australien.

Det är inte supersvårt, hitta en instruktör och börja med en lång bräda. Jag började på en ganska kort bräda och det tog lång tid innan jag kom upp.

Lycka till!

Åk till domenikanska och kitesurfa i stället...

AF skrev:
2589098 Lanzarote ska vara väldigt bra av vad jag har läst. Annars finns det många bra stränder på Gold Coast i Australien.

Det är inte supersvårt, hitta en instruktör och börja med en lång bräda. Jag började på en ganska kort bräda och det tog lång tid innan jag kom upp.

Lycka till!
Australien!! Där vill man nog hellst stå på brädan så mycket som möjligt.... I stället för att paddla omkring som en säl... :gnissla

Last edited:
überjahn skrev:
2589038 ..

Vart ska man åka, vart finns dom bästa stränderna?

Ingen av oss har surfat tidigare, har hört att det ska vara supersvårt, stämmer detta?

Mvh/überjahn

Hossegor bredvid Biaritz i Frankrike är grymt på sommaren! :tummenupp Eftersom det enbart är långa sandstränder med sandbotten och förlåtande vågor passar det bra för nybörjare till skillnad från vass lavabotten eller koraller som kan skära upp en rätt snyggt...

Blanco skrev:
2589139 Åk till domenikanska och kitesurfa i stället...
Har inte testat själv, men är jävligt sugen. Var en vecka i Cabarete som jag tror är största kite-stället på Dominikanska, går även att vågsurfa där! :tummenupp

Blanco skrev:
2589139
Australien!! Där vill man nog hellst stå på brädan så mycket som möjligt.... I stället för att paddla omkring som en säl... :gnissla
De stora stränderna har hajnät :tungan

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back