Vågar nån i RR köra ERF?

Maffan

WILD CHIPS
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
Söker förare till ERF B-serie

--------------------------------------------------------------------------------

Vi söker 2st förare till B-serien i ERF som kan köra med Tsunami.
Målet är att ta sig runt utan vurpa och placera sig minst i topp 10.
De som kör blir ett sub team till SSracing teamen.

Kostnaden är 30 000:- så får ni tillgång till Hoj, R1 -99 race preppad och en uppsättning däck per tävling plus ett extra bakdäck. Ni kommer då tävla tillsammans med SSRacings A-team och B-team.

Kraschar du betalar du 50% av kostnaden och de andra 25% vardera.

Ni kommer kunna låna reserv föraren från A-teamet eller B-teamet vid behov/tillgång.

Verktyg och mekarhjälp finns att tillgå från A + B teamen.

Någon som känner för ha skoj på bana nästa år?

Kraschkåpor färdiglackade sitter på och grund sponsring från SSRacing ingår i dealen.

Maffan skrev:
2668838 Målet är att ta sig runt utan vurpa och placera sig minst i topp 10.

Önskar lycka till,
Man blir inte topp 10 om man kör o trillar .....
Men ligger man inte o pendlar på vissa tider(gränser), blir man inte heller topp 10.

Men roligt att det finns någon som satsar på RR:tummenupp

Här kan ni räkna med en väldigt sugen förare:tummenupp

Detta är inte 100% spikat, det hänger på att det blir fler förare som vill köra.
Och jag kommer att vara i Frankrike till maj någon gång.
Men som jag sa till Maffan jag är super på om jag inte sakadat mig (inte ska väll jag hitta på hyss i alperna):rolleyes:
http://www.acro-base.com/en/galerie/video/video.htm

Talpai skrev:
2669167 Såg riktigt roligt ut.Var kör man sånt här i Sverige

Lika extremt blir svårt:mad:
Men annars vilken skidort som man gillar:tummenupp

Fast jag skulle inte rekomendera om man inte har erfarenhet av att kontrollera en fallskärm.

Somliga fegar ur :7peta

Om man lyssnar en stund på folket runt RR vid macken så är det mer än hälften som är snabbast.. Upp till bevis nu då :D

Talpai skrev:
2669060 Önskar lycka till,
Man blir inte topp 10 om man kör o trillar .....
Men ligger man inte o pendlar på vissa tider(gränser), blir man inte heller topp 10.

Men roligt att det finns någon som satsar på RR:tummenupp

Maffan skrev:
2669278 Somliga fegar ur :7peta

Om man lyssnar en stund på folket runt RR vid macken så är det mer än hälften som är snabbast.. Upp till bevis nu då :D

jag ska ju ligga o småfisa runt våra skånska vägar på en super retard.

Mr K skrev:
2669785 Annars skulle jag inte frågat....... "Det kostar 30 000:-/pers" är lite tydligare
Ta på läsglasögonen gubbe... :D

GSXR Junior skrev:
2669812 Fan jag e lätt på! Jag hörde att SSR skulle sponsra mina 30 000.- :tummenupp
Frågan är om du kan ta dig runt inom rimlig tid på bana?

Har du referenstider,, Nu e det inte tal om vinnartid,, men kvaltid e ett måste..

Last edited:
Kom igen nu alla "jag-kör-onsdagsgazz-och-jag-har-faktiskt-rr-licens"!

Licens tar man för att tävla! :hördu

oscar skrev:
2670113 ...eller vid Statoil! :trött
Precis det jag talar om.. Ni som snackat om hur fort ni kör eller hur många polishojar ni kan köra ifrån får nu chancen att visa vem som e snabb och vem som e snabb i truten bara..

UPP TILL BEVIS

Maffan skrev:
2669880 Frågan är om du kan ta dig runt inom rimlig tid på bana?

Har du referenstider,, Nu e det inte tal om vinnartid,, men kvaltid e ett måste..

Så om jag har tider att komma med så sponsrar SSR?! :tummenupp
Har jag föstått dig rätt o riktigt då? :D

:tungan

Maffan skrev:
2669248 PER PERS,,, Annars håller det inte,, framgår inte det? :confused:

"Det kostar 30 000:-"
Köper man in sig i 1/3 del av teamet/hojen? isf får man väl tillbaks en slant när man säljer sin andel efter säsongen.

Vi brukar räkna med ca: 7-10K per team/race all inclusive om man inte klotar, då ingår transport, bensin, stuga, mat, öl till mekanikerna, däck, startavg. samt allt annat smått & gott.

GSXR1100R skrev:
2670353 Köper man in sig i 1/3 del av teamet/hojen? isf får man väl tillbaks en slant när man säljer sin andel efter säsongen.

Vi brukar räkna med ca: 7-10K per team/race all inclusive om man inte klotar, då ingår transport, bensin, stuga, mat, öl till mekanikerna, däck, startavg. samt allt annat smått & gott.

Vad kör ni på för däck? Nytt och fint, dvs det som krävs för att vara med i toppen?! Jag kan ha fel, men jag vill minnas att ni körde på gammalt junk...
Det enda jag skulle kräva ytterligare för 30k är en nyare hoj, men med rätt personer bakom styret så duger säkert en Yama 99 till att köra bra i B-serien.

Fråga Humlan vad det kostar att köra för att vinna, trimning osv borträknat.

oscar skrev:
2670513 Vad kör ni på för däck? Nytt och fint, dvs det som krävs för att vara med i toppen?! Jag kan ha fel, men jag vill minnas att ni körde på gammalt junk...
Det enda jag skulle kräva ytterligare för 30k är en nyare hoj, men med rätt personer bakom styret så duger säkert en Yama 99 till att köra bra i B-serien.

Fråga Humlan vad det kostar att köra för att vinna, trimning osv borträknat.
Priset 30 000:- är för däcken samt transport av hojen till och från bana samt service på den under säsongen. Den är lättad ca 20 KG och med 157Hk på slangen slår den många nmyare hojar på fingrarna..

Istället för att diskutera budget racing i denna tråd ber jag er starta en annan tråd.

Sessutom så säljs den efter sista tävlingen och de tre som är med delar på vinsten från den. Ca 10 000:- vardera tillbaka..

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla