Vågar man??

schield

Make my day.....punk
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1´a
Vågar man ha en halvförsäkring på en R1´a om man kör mycket., och viss del av det är bara på 1 hjul?

Hur många är det här som halvförsäkrar sina hojar?

Om du vurpar genom bakhjulsåkning så tar du väl inte ut det på försäkringen ändå? Alltså vågar du.

Jag har endast trafikförsäkring. Har klotat 4-5 gånger iaf och är fortfarande bättre i ekonomi än om jag skulle ha havt helförsäkring.

Turligt nog har jag inte brutit några ben ännu.. krossat o mosad har det dock gjorts.. :)

En svår över vägning ... man får väga in hojens och utrustningens värde, din moral vid en ev krasch, självrisken på vagnskadan, premieskillnaden mellan hel och halv, risken att du kraschar ...

Jag står också i valet och kvalet ... min erfarenhet säger att det är inte stuntandet som skördar flest krascher utan knäskrapet ...

Vet inte hur jag ska göra. Tycker det är kul att åka motard på bana, men saknar att glida omkring och kunna åka lite längre. Kan köpa en R1´a -01 till ett bra pris, men då kommer problemen. Måste bli av med min -03 Busaberg, och sen är ju frågan med försäkringen. Har kollat runt och det billigaste jag hittade var 3333:- halv/halv.

Mr B skrev:
En svår över vägning ... man får väga in hojens och utrustningens värde, din moral vid en ev krasch, självrisken på vagnskadan, premieskillnaden mellan hel och halv, risken att du kraschar ...

Jag står också i valet och kvalet ... min erfarenhet säger att det är inte stuntandet som skördar flest krascher utan knäskrapet ...

McB skrev:
Om du vurpar genom bakhjulsåkning så tar du väl inte ut det på försäkringen ändå? Alltså vågar du.

Exakt när ska man använda försäkringen då? :confused:
Om du åker omkull i 120 på 110 väg! Får man använda försäkringen då? Jag skulle inte tveka en sekund när man betalar 15000:- per säsong!

Men det e jag.....

A.C, tror iofs McB syftade på om killen väljer halvförsäkring ... och tar ut en ev skada på stöldförsäkringen. ;)

Jag halvförsäkrar...men har bytt ut originalkåpor och tank mot kraschisar, samt slängt på ramskydd och -puckar. Kan ju hålla nere kostnaderna vid marksyning.

För min del är det nog bra också för man tänker lite extra när man är ute på vägen (riskmedvetandet).

Hej
Jag kollade på en helförsäkring helår på en r:1 02:a hos länsförsäkringar,dom skulle ha 63000kr men då fick jag ställa av den på vintern,vilken tröst det var :-)

Jag kör halvförsäkrat, tycker inte det är värt att köra hel för tillfället. Försöka hålla undan en del extra kulor till ev rep ist. Sen är det bara att tänka till 5ggr extra innan man kör som en idiot.

Kör också med halvförsäkring.
Krashpuckar skall inhandlas och ev. ett kåpset.
Jag kör försiktigare nu.

Kollade salus ansvar nu också dom tog 73000kr ska kolla folksam också där kommer man kanske upp i 100000 får se...

Kör halvförsäkrat,finns inte en möjlighet att köra med hel.Får betala 7400 halvår/halv.

A.C skrev:
Exakt när ska man använda försäkringen då? :confused:
Om du åker omkull i 120 på 110 väg! Får man använda försäkringen då? Jag skulle inte tveka en sekund när man betalar 15000:- per säsong!

Men det e jag.....

håller me.. ska man bara få utnyttja försäkringen när man kör lagligt så kan man ju likaväl bara ha den halvförsäkrad..

Jag la om min förs idag till halv 672kr/ mån hos IF mot tidigare 1442kr/mån sparar 800 i månaden nästan :D

jag kör oxo halv, kostar 450 månaden skulle kostat 3300 vid hel i månaden

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...