Vågar man skaffa ny hoj?

studenten

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Tävlingskittad R!
Efter uttalandet av polisen funderar man om vi unga sporthojsåkare kommer finnas kvar. Att skaffa en ny hoj då makthavare vill totalförbjuda oss känns ju inte allt för kul. Jag skulle kunna tänka mig flera sätt att ta död på släktet sporthojsåkare. Ex: Tokhöja vägskatt för klass 7 eller försäkring (som redan är snuskig i min ålder)

Nä med dagens utveckling ser det mörkt ut för oss. Synd att några få människor ska förstöra för alla hojåkare :kocko

studenten skrev:
...Synd att några få människor ska förstöra för alla hojåkare :kocko

Man kan vända på det där: "synd att några få hojåkare skall få förstöra för alla andra"
Ett beslut om förbud lär, förhoppningsvis, dröja.

Skaffa dig en turbo Busa sen när snuten väl kommer så är det bara att sticka iväg =)

Hörde någonstans att de ska försöka förbjuda de värsta och snabbaste sporthojarna.

Men hur stor skillnad är det mellan de "värsta" sporthojarna och en 600 kubikare eller liknande? De är snabbare men en 600 kubikare är också farlig i fel händer.

Klart som korvspa att man vågar köpa sig en sporthoj, blir inget förbud där inte.
Då får dom ju förbjuda sportbilar också. Är det inte ett större gäng sportbilar som varje år drar genom Sverige i en tävling på allmän väg och som polisen bara vinkar på...................och kan inget göra åt dom.

Det har varit mkt snack om förbud sista tiden... mest spekulationer och lösa rykten. Jag tror inte att det kommer hända. Däremot kommer premierna fortsätta att gå upp och kanske även skatten.

Ser inte hur dom skulle kunna genomföra ett förbud mot sporthojar.

Det är fördelen med att vi gick med i EU.
Vi slipper alla dessa dumma lokala lagar som förbjuder det ena och det andra.

Jag tror att förbudsivrarna sliter sitt hår för att de kom på det här så sent. Hade de ropat på förbud INNAN de 13 dödsolyckorna i år hade de fått mer vatten på sin kvarn. Det hade kunnat ge makthavarna lite skuldkänslor och på så sätt snabbat upp processen.

redan nu är ju begpriserna på dom mer extremare hojarna löjligt låga (jag har sett R1'or under 40 papp) pga höga försäkringspremier, så jag förstår inte riktigt hur det skulle kunna bli värre, även om skatten höjs med 1000% så är den kostanden fortfarande en droppe i havet, och försäkringspremierna bestäms av försäkringsbolagen, inte staten.

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti