Vågar man köra till jobbet nu?

CJ954RR

Awake my soul
Gick med
3 Dec 2003
Hoj
Daytona 675
Har varit ute 3 lördagar i rad, det har gått kanon. På söndag sticker jag till Qatar i en vecka och känner att jag måste få några mil på hojen innan dess.

Det ska ju bli bra väder imorgon. 4+ på morgonen som sedan ska öka till 15+ under dagen. Vågar man åka ut såpass tidigt som mellan 7 och 8 på morgonen? Har någon av er tagit hojen till jobbet ännu? Man vill ju inte åka omkull pga morgon-is.

Allt beror på vad du har för vägar till jobbet..jag körde 2005 från jobbet varje arbetsdag från slutet av mars till slutet oktober..mörker, regn, kyla och is är inte kul, då man kryssade vissa mornar mellan de frysta ispölarna..Större leder är rätt ok:tummenuppallt är visst ett risktagande, men har du gaskaraktär i högerhanden så är det förmodligen ingen större fara.

Hyr en hoj annars i det varma landet:):)

Ok ok!

Ja först är det E20 ca 2 mil och den är ju saltad(usch) och ren från grus. Sedan är det en ganska bra 70-väg 2 mil till som går mestadels över öppet landskap. Några få skogspartier. Men den verkar ren den med tror jag. Åker ju tåg till jobbet nu så jag har inte så stor koll på vägen.

Karaktär i gashanden har jag nog allt när det krävs :)

Jag vet inte vart du bor eller hur vägen till ditt jobb ser ut så det är väldigt svårt att säga....
Men jag personligen skulle iaf inte göra det dels för att det är salt och grus över allt plus att det inte har torkat upp över allt sen är det ganska så kallt också...

Det beror väl mycket på var du bor, var jobbet ligger och hur natten innan var. Jag bor ute på Färingsö och bara häromdagen så var det snorhalt så jag sladdade ofrivilligt med bilen.

Jag har inte vågat än men är grymt sugen. Fast har det varit lite fuktigt kvällen innan och sedan blivit kallt under natten så blir det kanske lite väl spännande att sätta sig på mcn.

Jag har tagit hojen till jobbet 3 dagar i rad nu... visst, på morgonen har det varit gränsfall men påväg hem inga problem... eller nja, igår var det lite slirigt då dimman hade seglat in och gjorde vägbanan lite hal.

Jag föreslår som vanligt att du kollar på följande länk för att avgöra hur väglaget är... själv kör jag inte om vägtempen är under 3 grader.

http://trafikinfo.vv.se/triniMenu/trinimenu.html?startmenu=1&userExtent=1&menuObjectId=11&initEW=675847.4795299321&initNS=6587674.734594084&initScale=250000&lang=se&appName=trinimap&userExtent=1

Jag föreslår som vanligt att du kollar på följande länk för att avgöra hur väglaget är... själv kör jag inte om vägtempen är under 3 grader.

http://trafikinfo.vv.se/triniMenu/trinimenu.html?startmenu=1&userExtent=1&menuObjectId=11&initEW=675847.4795299321&initNS=6587674.734594084&initScale=250000&lang=se&appName=trinimap&userExtent=1

Bra länk! Tack tack.

Nåväl, jag körde och det gick kanon, ca 4+ och blöt vägbana. Hemfärden vart trevligare för då var det varmt och torrt. Bor i Alingsås och jobbar i Herrljunga vilket jag kanske borde ha skrivit..

Nåväl. Nu ska hojen tvättas av och ställas undan en vecka, hoppas på bra väder i påsk!

Jag har tagit hojen till jobbet 3 dagar i rad nu... visst, på morgonen har det varit gränsfall men påväg hem inga problem... eller nja, igår var det lite slirigt då dimman hade seglat in och gjorde vägbanan lite hal.

Var du händelsevis ute och åkte imorse? Mötte ett ekipage som vid ett snabbt ögonkast såg ut som på din avatar...

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph