Vågar man köpa utan servicebok???

Iceman1975 skrev:
Klart man kan köpa utan service bok!
Jag köpte min utan vare sig service bok och kvitton..
Men skicket på hojen fick avgöra köpet...

//Lännström


oj,oj utan bok och kvitton den hojen är ju helt slutkörd...
 
Tycker 40 är ett jävligt fint pris....
Du behöver inte bli så ledsen när du lägger omkull den första gången heller...

Synd att du inte kan provköra den, men efter 1500 mil så kan inte så mycket vara dåligt, låter motorn bra så är den nog det, och transmissionen kan du ju kolla denom att burna lite på isen :)
 
Jaa.... det är ett bra pris, blir ju en del pengar över att ha till oförutsedda utgifter! :D

Advance4Stroke skrev:
Tycker 40 är ett jävligt fint pris....
Du behöver inte bli så ledsen när du lägger omkull den första gången heller...

Synd att du inte kan provköra den, men efter 1500 mil så kan inte så mycket vara dåligt, låter motorn bra så är den nog det, och transmissionen kan du ju kolla denom att burna lite på isen :)
 
Köpte min utan serviceboken, inga kvitton hade han heller. Tog med mig farsan som är mekaniker, han provkörde, lyssnade och sa sen: KÖP :tummenupp

Är man osäker, så ta med nån som kan motorer :)

Lycka till :tummenupp
 
Ulvheden skrev:
Jaa.... som ni ser så är där lite att fixa till på den!

Men jag kan ju säga som så här.... jag får den för 40´

Det måste väl vara rätt bra pris, på med kraschisar, trycka ut tanken & lacka skiten svart! Borde hamna någonstans runt 45-47´ i runda slängar.... måste ju vara kalaspris för en så pass ny & trevlig hoj! :3freak
Det låter som ett helt suveränt pris. Jag gav 40 för min nuvarande gammhoj. Iofs kostar den ingenting att försäkra jämfört med en retta, men ändå...
 
berggren_martin skrev:
Det låter som ett helt suveränt pris. Jag gav 40 för min nuvarande gammhoj. Iofs kostar den ingenting att försäkra jämfört med en retta, men ändå...

hmm vad är skillnaden, är det inte en klass7 hoj du har?
I teorin så ska premien då vara den samma.
 
Silwer skrev:
hmm vad är skillnaden, är det inte en klass7 hoj du har?
I teorin så ska premien då vara den samma.
Inte hos bilsport & MC, de tar hänsyn till olycksstatistiken för enskilda modeller. Rettan ligger i en alldeles egen klass hos dom vad jag förstått (går bara att trafikförsäkra svindyrt).
 
Silwer skrev:
ok, då fattar jag.
Sen har det ju visserligen att göra med att denna hojen är äldre, men i mitt fall gynnades man ganska rejält av deras system. Näst billigaste alternativet var dubbla premien...
 
Oj vad ni spårade iväg på försäkrings prat!

Men men.... jag tror jag slår till! En körklar R1 -01 utan servicebok för 45-47´måste bara vara en bra affär!!!! :banana

berggren_martin skrev:
Sen har det ju visserligen att göra med att denna hojen är äldre, men i mitt fall gynnades man ganska rejält av deras system. Näst billigaste alternativet var dubbla premien...
 
Då var skönheten införskaffad, 40´ papp känns som ett bra pris!! :D


Ulvheden skrev:
Oj vad ni spårade iväg på försäkrings prat!

Men men.... jag tror jag slår till! En körklar R1 -01 utan servicebok för 45-47´måste bara vara en bra affär!!!! :banana
 
Ulvheden skrev:
...vad är vettigt att betala för denna?
Du ställer fel fråga. Fråga inte vad andra skulle betala. Alla kommer dra till med ett lågt pris (skambud) som de hoppas att de själva skulle komma undan med om det var de som skulle köpa den. Vad andra eventuella köpare anser att något är värt skiter en säljare i fullständigt. Fråga istället vad andra skulle begära om de skulle sälja motsvarande cykel. Om det är ens egna så har man nog ett helt annat perspektiv på sakens värde. Jag kan inte tänka mig att den som äger en R1'a som rullat knappa 1500 mil på tre säsongen med några småskavanker skulle skänka den för 40000 kr. Det skulle inte jag i alla fall om det varit min cykel. Under 50000 är ett rån. Har du någon uppfattning vad det kostar att reperera den? Vad är listpriset minus reparationskostnaden?

Edit.
Lägg av! Fick du den för 40'?
 
Ulvheden skrev:
Då var skönheten införskaffad, 40´ papp känns som ett bra pris!! :D
Grattis! Om det inte finns några dolda fel eller liknande så har du garanterat gjort en mycket bra affär :tummenupp
 
Men e de verkligen en -01:a?? kåporna o tank har iaf -00:ans utförande.. men fick du den för 40k så känns de ju rätt oki.. :)
 
Tjaa... det står -01 i papperna..... finns en hel del likadana -01:or med samma utförande på blocket iaf.... jaja... känns som det kvittar! :D

40 papp är billigt!! :tuttar

Den var dessutom lite förbättrad än de bilderna, allting var lagat... om än lite halvtaskigt... + undertray, mini blinkers & liten skylt! :banana




Maverick skrev:
Men e de verkligen en -01:a?? kåporna o tank har iaf -00:ans utförande.. men fick du den för 40k så känns de ju rätt oki.. :)
 
Får vi se en bild på eländet :)På min förra Retta så skickade jag iväg alla kåpor på lack,det kostade ca 3000:- å då la han på klarlack med :tummenupp Så det behöver inte bli så dyrt,på min nuvarande så är det en repa på bakändan,han lackar om hela plus ett fett lager klarlack för 700:-
Oj,glömde nästan,jag tycker att du har gjort en bra affär :tummenupp
 
Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top