Vågar man köpa import bil?

Ringde firman och hörde lite... Den är importerad från belgien av firman ifråga och haft en ägare i sverige sedan importen finns inga täcken på skruvad mätare enligt audi och en fullskriven servicebok. lutar åt att jag tänker åka och titta på den i alla fall... Visst jag kommer få mindre för den när den säljs men å andra sidan är den billigare nu mé.. Försäkringen blir lite dyrare men det är överkomligt men det är ju tyvärr 20 mil till handlaren så vi får se hur det artar sig..

*edit* Kom på att dom lämmna 12 månaders garanti på allt också!

tack för alla svar! :tummenupp

Last edited:
CayLe skrev:
Så det förekommer absolut inte i sverige då? Skeppas de hit för att svenskarna är dumma och lättlurade så de går att sälja här?
Jo, men bilar får inte lagas på samma sätt som i Sverige. Detta leder till att _många_ vrak skeppas just hit. Med tanke på hur många bilar det rullar i tyskland så är det inte så konstigt att många vrak kommer just därifrån.

HanneZ skrev:
Jo, men bilar får inte lagas på samma sätt som i Sverige. Detta leder till att _många_ vrak skeppas just hit. Med tanke på hur många bilar det rullar i tyskland så är det inte så konstigt att många vrak kommer just därifrån.

Hur är det med Belgien då?

Cervantes skrev:
Ringde firman och hörde lite... Den är importerad från belgien av firman ifråga och haft en ägare i sverige sedan importen finns inga täcken på skruvad mätare enligt audi och en fullskriven servicebok. lutar åt att jag tänker åka och titta på den i alla fall... Visst jag kommer få mindre för den när den säljs men å andra sidan är den billigare nu mé.. Försäkringen blir lite dyrare men det är överkomligt men det är ju tyvärr 20 mil till handlaren så vi får se hur det artar sig..

*edit* Kom på att dom lämmna 12 månaders garanti på allt också!

tack för alla svar! :tummenupp

Låter som en kanon bil. Jag litar nog mer på tyskarna och bilar än vad jag gör på svenskar och bilar.

Jag har ägt:
2 st Nissan 300ZX
En BMW 323 touring
Två st BMW M3 E36:or

Alla från Tyskland, finaste bilar jag haft, fullservade, rostfria, VÄLSKÖTTA.

Som sagt, problemet är fifflet HÄR, av skumma typer..

Last edited:
Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back