Vågar man köpa Gsxr? 5000mil

Henren

Ny medlem
Gick med
29 Sep 2004
Ort
Linköping
Hoj
Ingen hoj
Hej!

Två frågor...

Vad är skillnaden på en Gsxr 750 -91 och 92?

Vågar man köpa en med 5000mil på mätaren utan servicebok och import?

/ Tacksam för snabba svar, kanske ska handla ikväll!
 
Henren skrev:
Hej!

Två frågor...

Vad är skillnaden på en Gsxr 750 -91 och 92?

Vågar man köpa en med 5000mil på mätaren utan servicebok och import?

/ Tacksam för snabba svar, kanske ska handla ikväll!

Hej
klart du vågar köpa!
kolla dessa punkter så slipper du dyra kostnader sen:

-Motorn inte ryker.
sätt att testa: kör den varm, varva upp ordentligt o släpp helt sen, kolla in avgasröken, eller oxå håll en ren trasa för dämparen och gasa lite, hur mkt skit följer det med ut? ska inte vara så mkt svart på trasan...

Växlarna, testa genom att köra o rycka lite med gasen.

fungerar dessa punkter så är iaf motorn OK.

Sen kan du kolla gafflarna och bromsarna så att dessa är OK.

jag skulle ha köpt om dessa punkter är ok.
bara lite tips.
 
don_tomazo skrev:
Svårt att avgöra om motorn är i dåligt skick. Kolla dyra grejor som bromsar. Skva skivor blir dyrt. Funkaar växellådan som den ska. Pressa den på låga växlar för att se att den inte tappar dom.

Han säger att den inte missar växlar (men det kan han ju säga ändå) Tråkigt att köra den i dagens väder men hur märker ja mest?

1:a fullt o i med tvåan? Tvåan drar man ju mest ur den på?
Är bromsar dyrt på dem? Borde gå att få tag i beg... hur ser jag om de är skeva?

Hur märker man om det är dags för justering av ventiler o sånt?

Packboxar i gaffeln? Hur märker ja det?

Hade en Gsxr i somras, körde dock bara 100 mil (återkallat körkort) men den tog olja fick jag reda på sen!
 
Henren skrev:
Han säger att den inte missar växlar (men det kan han ju säga ändå) Tråkigt att köra den i dagens väder men hur märker ja mest?

1:a fullt o i med tvåan? Tvåan drar man ju mest ur den på?
Är bromsar dyrt på dem? Borde gå att få tag i beg... hur ser jag om de är skeva?

Hur märker man om det är dags för justering av ventiler o sånt?

Packboxar i gaffeln? Hur märker ja det?

Hade en Gsxr i somras, körde dock bara 100 mil (återkallat körkort) men den tog olja fick jag reda på sen!


Bromsa med bakbromsen så kan du kolla om kopplingen slirar. Lysna om det knackar ur motorn, då är det väl dags men motorer knackar lite bara så du vet. Känn på gaffeln över packningen om det är en oljefilm där, för mycket och det är läkage. typ...
 
Henren skrev:
Hej!

Två frågor...

Vad är skillnaden på en Gsxr 750 -91 och 92?

Vågar man köpa en med 5000mil på mätaren utan servicebok och import?

/ Tacksam för snabba svar, kanske ska handla ikväll!

Fråga 1: 91 oljekyld bla. 92 vattenkyld.
Fråga 2: Ja, det beror på priset
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top