Vågar man köpa en sån här?

I princip allt annat från Kina och Korea är riktigt dåligt. Det kan ibland vara knepigt att se skillnaden på nya prylar, men efter en tids användning blir det ofta väldigt uppenbart. Jag hade lagt de sexio laxarna på en bagagnad japps istället, det skänker nog mer glädje både som förare och ägare. Dessutom blir det sannolikt mycket billigare om man tar hänsyn till vad man får ut när man säljer hojen en dag.
 
Skulle aldrig lägga 60k på en ny hoj av ett sånt udda märke (som kan försvinna imorgon). Och till skillnad från många andra så har även jag provkört och det var ingen angenäm upplevelse. Hojen känns otajt och allmänt lös i köttet. Detaljfinishen är väldigt ojämn. Motorn saknar temperament och lådan känns allmänt kärv...nää tack.

En beggad japan är ett bättre köp alla dagar i veckan.
 
Var hos en mc-handlare o fick syn på en sådan..
av ren nyfikenhet så frågade jag om delarna på den och hur det var med reservdelar.
då fick jag förklarat för mig att många Suzuki delar passar rakt över.
 
Hur känns den med "bara" 82hk? Den blir inte slö eller så? Har bara provkört en Hyosung GT650 (den nakna) förra året och den tyckte jag var väldigt slö o accet.

Nu tror jag iofs inte prestandan skillljer sig speciell tmycket på denna och din 600:a. :rolleyes:

Jag skulle aldrig köpa en sådan hoj. Bättre att satsa på det välbeprövade originalet.
 
Last edited:
Öh, eftersom jag (som sagt) provkört GT650 så VET jag att det är ganska rejäl skillnad. Kubiken bestämmer inte prestandan om du trodde det... :rolleyes:

Nej, inte heller 20 hk extra. Du behöver inte bli ledsen :)

Btw. Jag är också från Vänersborg, ursprungligen
 
Last edited:
Såg en som hade havererat i Oslo i går... Ägaren stod brevid hojen och såg inte så nöjd ut nere på Bygdøy allé... Kan ju bara vart ett måndagsex iofs.
 
Nej, inte heller 20 hk extra. Du behöver inte bli ledsen :)

Nene, då kände jag väl helt fel när den saknade bottenvrid och accelerationen var seg då...Vad är ditt problem? Säger jag att motorn på den GT650 jag testade var seg så var den väl det, även jämfört med min 600:a? Min fråga till norpis12 var därför hur r-varianten kändes.
 

Det är inte samma motor, dock har Hyosung tidigare haft samarbete med tex Suzuki vilket gör att visa delar i deras motorcyklar liknar eller till och med överensstämmer med varandra. På den tiden de hade samarbete (startade 1979) var det dock Hyosung som byggde motorerna åt Suzuki, inte tvärtom. Men nu sen några år tillbaka så kör alltså Hyosung ett helt eget race.

Här kan TS läsa en recension om GT650R: motorcycle.com
 
Hur känns den med "bara" 82hk? Den blir inte slö eller så? Har bara provkört en Hyosung GT650 (den nakna) förra året och den tyckte jag var väldigt slö o accet.

slö och slö... beror på vad man jämför med... hade en gsxr 750 innan.. och jämfört med den så är ju hyosungen en moppe.
men det räcker gott och väl till.... sen kan man alltid byta dämpare samt bestycka om den(om man köper med förgasare)min blev betydligt bättre med ett ixil på..hehehehe...men kör med original just nu. skall ju servas snart så då blir det byte med ombestyckning.
de nya är ju med insprut så dom vet jag ej.
 
slö och slö... beror på vad man jämför med... hade en gsxr 750 innan.. och jämfört med den så är ju hyosungen en moppe.
men det räcker gott och väl till.... sen kan man alltid byta dämpare samt bestycka om den(om man köper med förgasare)min blev betydligt bättre med ett ixil på..hehehehe...men kör med original just nu. skall ju servas snart så då blir det byte med ombestyckning.
de nya är ju med insprut så dom vet jag ej.

Ok, ja den jag körde var ju direkt från fabrik så, inget bytt på den inte.
 
Hyndai och kia funkar la, så varför inte hyosung :)
 
Du blir mobbad, mest för att den är ful som stryk.
 
hmmm

Du blir mobbad, mest för att den är ful som stryk.

jo visst ful som stryk...hmmm tja det sitter ju i betraktarens ögon, jag kanske tycker du är ful som stryk, men det betyder ju inte att du är det.

smaken är som baken... såär det..
jag och många andra tycker Hyosungen är snygg....
och det roliga är att man får ganska mycket uppmärksamhet när man parkerar nånstans...
men vafan alla har ju sett en gixxer eller fireblade..men inte många har sett en GT650R:yoparty:yoparty
 
Hur känns den med "bara" 82hk? Den blir inte slö eller så? Har bara provkört en Hyosung GT650 (den nakna) förra året och den tyckte jag var väldigt slö o accet.


Lite skillnad på rad4 och tvin!!

er6 har endast 72 hästar
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top