Vågar man köpa en Alfa Romeo 156?

Köp, helt klart men inte med 2 liters, satsa på 2,5 liters direkt. Driftsäkrare och mycket skojigare, och de som påstår att 2.0 ts har bättre väghållning är bara avundsjuka på de som äger en med v6.an i och ångrar att de inte köpte en själva.
/Kaj

Som vanligt är SH en källa av bra råd & tips.

Bilen i fråga är en S-såld, 99:a, rullat 11.500 & har tydligen fått en rejäl motorrenovering förra året hos aukt. verkstad, pga haveri...men motorn är tydligen i princip ny.
Svart skinnklädsel, & allt verkar i fint kosmetiskt skick, snygga "telefon" fälgarna också.

Besiktigad u.a
Får den för 35.000:-

Vad fan får man för 35.000:- egentligen? kanske värt risken iaf....

Bifogat

• 4608426294.jpg
    4608426294.jpg
    59.5 KB · Visningar: 216
  • 4651042889.jpg
    4651042889.jpg
    49.2 KB · Visningar: 235
Last edited:
Som vanligt är SH en källa av bra råd & tips.

Bilen i fråga är en S-såld, 99:a, rullat 11.500 & har tydligen fått en rejäl motorrenovering förra året hos aukt. verkstad, pga haveri...men motorn är tydligen i princip ny.
Svart skinnklädsel, & allt verkar i fint kosmetiskt skick, snygga "telefon" fälgarna också.

Besiktigad u.a
Får den för 35.000:-

Vad fan får man för 35.000:- egentligen? kanske värt risken iaf....

Jag säger köp, helst igår!

Nu vet ju jag inte hur det gick till när den haverarade, men förmodligen i brist på underhåll och service. Köper du den där, och en auktoriserad verkstad med hyfsat gott rykte bytt motor så vet du ju precis vilka förutsättningar den har för ett långt och lyckligt liv eftersom det är du som servar och underhåller den. :)

Som en liten jämförelse har du här en Saab 9-3 som gått lite över 11.000 mil för 35k.

Frågar du mig och någon annan som gillar att köra bil så är valet inte särskilt svårt.. :hihi

0035155239.jpg

0080647655.jpg

Köp 156:a, hittar du en fin så är det säkerligen ett bra köp trots att dom har dåligt rykte (alfa alltså) Men just 156 är väl känd som en problemfri alfa. Sen är dom sjukt snygga. :yoparty

jag hade en Alfa Romeo Veloce Sprint 1.5 -83 för massa år sen, den rostade ihop men jag saknar den fortfarande.

Köp!

*/ ?>
Nyheter
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

Back