Vågar man åka med miniregplåt

Cloud

Boundaries are for pushin
Gick med
17 May 2003
Hoj
Yamaha YZF-R1 00´, XT660R 04'
En polare ska göra en liten nummerplåt åt mig, men jag börjar undra om det verkligen är värt det?

Hur stor är chansen att du får snuten efter dig ex.
Hur mycket böter får man..
Kommer de att klaga även om den liknar orgplåten, har skattemärke samt är belyst?

//Linus

Chansen är stor att de vill prata med dej om dom inte är på väg i annat ärende...tex munkätning
Böter 600(?) men bara om du stannar, blått blixtrande sken=
full "fart" ahed som dom säger over there...
Ja dom kommer klaga, de hatar dej, du åker motorcykel! :fakta

400 spänn är det, samma om du kör utan skylt, men då vill dom nog definitivt prata med dig.
Det var en poll om det här för ett tag sedan, och ca 25% hade fått böta, men många hade fått anmärkning på det när de blivet stoppade av nån anledning, men inte fått böter.
Beror nog lite på hur den ser ut. På min miniskylt, som är 122x96mm, så finns både ramnumret och inregistreringsdatumet med, så då kanske det blir mindre snea än om man bara har själva regnumret.
Men mest beror det nog på vilket humör frugan var på kvällen innan :p om man för böta eller ej.

Min nya skylt mäter 25*90 mm och är gjord som ett klistermärke med reflekterande bakgrund. Undrar vad dom säger om den(om dom ser den)! Har inte monterat den än, ska besikiga Bettan först! För tillfället är originalskylten hmm öhh också typ oläsbar (beror varifrån man kollar)pga ovannämnda obesiktning... :notme

Psychobiker skrev:
400 spänn är det, samma om du kör utan skylt, men då vill dom nog definitivt prata med dig.

?!?!!? så om du kör utan skylt och snällt stannar när dom vill så får du bara böta 400 spänn?!?!!?! (kanske en självklarhet för er andra men jag visste inte...)

Torskade på det senast i Tisdags då jag passerade en mc-konstapel utmed värmdö-vägen. 300 spänn för "skymd skylt". Åkte dessutom på besiktnings-föreläggande tre dagar tidigare iom flygande besiktning. Att sätta på en mini-skylt på en annars godkänd hoj verkar lite pundigt, imo.

Vad är vitsen med liten skylt? Åk utan om ni kör så jävla illa att polisen vill haffa er.

300/400kr kan man stå ut med :)

Det är det ju värt med tanke på hur ofta man blir stoppad :rolleyes:

750RR

Kör med miniskylt tills du blir haffad, antingen efter en dag eller flera månader :crash, kostar ju inte mycket att prova.
Original skilten e ju CP stor :D

Last edited:
Jag har miniskylt och jag fick bara en ombesiktning när jag vart stoppad, inga böter alls. Funtar nu på om jag ska ta bort den helt om det inte är värre straff än att köra med minivarianten.

så här ser den ut... reflekterande och allt, klarlack! =)
14*9cm

//Linus

Bifogat

• new.jpg
    new.jpg
    50.4 KB · Visningar: 278
Det finns inga andra lagliga än den som man får via vägverket (jag har pratat med dem själv). Det spelar ingen roll om den inte är så liten, har chassinummer, reflekterande yta m.m.

BaGeL skrev:
Den där är väl laglig

ConfuseD skrev:
Jag har miniskylt och jag fick bara en ombesiktning när jag vart stoppad, inga böter alls. Funtar nu på om jag ska ta bort den helt om det inte är värre straff än att köra med minivarianten.

Visst, jag har ett ännu bättre förslag: Varför inte dessutom köra avställt och utan körkort? Tänk dig om du satt in pengar på ett konto motsvarande det som har gått åt till försäkringar, körkort, skatt, besiktningar mm mm. Det kontot kunde vara ganska fett vid det här laget och skulle lätt täcka upp för alla tänkbara sorters böter.

/Martin

Det där var ironiskt menat alltså, men drar man det sättet att tänka på till sin spets så hamnar man där någonstans.

/Martin

*/ ?>
Nyheter
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!