Vågar jag köra med det här däcket?!

Det är slitet fläckvis för att jag har kört med sladd på asfalten...:näsblod

Kan man bli bannad för att kalla en tyst för tysk så kan man nog bli bannad för dumma trådar också.
Om någon undrar var jag bannlyst från forumet i 3 dagar, de 3 värsta dagarna i mitt liv!

silvertejp låter väl inte så jävla bra? det lär ju va hur halt som helst.. testa INTE det! seriöst, man MÅSTE kunna ha råd och tid att se till att däcken är väglagliga, det är ganska lågt ställda krav, 1 mm mönsterdjup. inte mest för polisens skull utan för din (er) egen.. förstår inte hur man kan undgå att inse det..

Köp nytt för 100 mil sen.
i onsdags alltså, hade nog inte hunnit sätta på nått innan den här svängen ändå... Jag var faktiskt på Yamaha center i fredags och kolla efter däck men dom kunde inte montera det på en gång. Måste köpa däckjärn asså...

Mönsterdjup spelar nada roll vad gäller fäste om man inte planerar att åka i regn, fast sheriffen kan ha nått att påpeka :(

Glid nu hem i sakta mak, nästa gång byt däck i tid...(säger han som också kör tokslut på däcken innan byte, men är man en poser kör man ändå inte i regn!:D

Jag skulle fan inte har kört så långt med det där -jag har gjort sånt - och andra också - lyckas sällan.

Gummit är väldigt tunt och inte nått slitbanegummi under korden - lite inneslangsliknande.
Skall du göra det skall du ha med några rullar silvertejp:hihi.

Det kan hålla - har en chansat med ett däck dock med 0,2mm gummi på korden men nått
jävla barr räckte för att göra ett större hål.

Iaf efter att ha täljt en pinne för att få en plugg och lindat med jävla massa silvertejp lyckades jag köra hem - så det kan ju gå men räkna med att snutarna blir tokiga om dom ser det.

Verkar som du tajmar din hemresa på det bästa vis...

Däckrazzior 2013

Den 26 augusti till den 6 september (v.35 och v. 36) är det däckrazzior i olika delar av Sverige. Däckrazziorna genomförs i samverkan mellan Polisen, NTF, Bilprovningen, Däckbranschens informationsråd och Trafikverket.

Ökad trafiksäkerhet och bättre miljö

Syftet med däckrazziorna är att öka bilisternas kunskap om mönsterdjupets betydelse för trafiksäkerheten och om lufttryckets betydelse för miljön, trafiksäkerheten och privatekonomin. De första däckrazziorna i Sverige genomfördes 2004.

www.däckrazzia.se

Åker om någon timme raka vägen in till däckia i Mariestad. har dom inget däck eller inte kan montera det så hoppas jag fan att ni gubbar håller tummarna!

Last edited:
har du bytt däck än??
Om inte kör genom Timmersdala, mellan Skövde och Mariestad, åk till Qstar och de hjälper dig direkt..

Åker om någon timme raka vägen in till däckia i Mariestad. har dom inget däck eller inte kan montera det så hoppas jag fan att ni gubbar håller tummarna!
Det har aldrig slagit dig att du kan ringa och höra med däckfirman innan du kör?

Poliser läser också sporthoj.com

just sayin!

Haha, mmm just de...

"Nu skall vi har säker information om att sporthojs medlem Thorped kommer att färdas med slitet bakdäck i absolut sämsta skick. Nu ser vi till att plocka honom, han har gäckat oss alldeles för länge. Tyvärr har vi inte exakt information om vart han befinner sig så vi får ha kontroller på olika delar i sverige. Gå ut med information så att det blir offentligt, meddela transportstyrelsen, hävisa till: Ökad trafiksäkerhet och bättre miljö" :lol

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti