Vågar jag köpa Yamaha R1

Det säljs helt nya hojjar hos din närmsta återförsäljare!

Då slipper du våndas över hur och om den har misshandlats av sin/sina tidigare ägare!

Eller så köper du beggat och avgör om skicket är gott nog! Du lär inte kunna spräcka motorn och kolla status, så den förblir en "lott"...

Är den bara servad vid rätt tillfällen så är det ingen fara!
Bakhjulsåkning sliter ingenting på hojen möjligtvis kopplingen!
En sådan hoj tål att gasas med :tummenupp

Om bakhjulsåkning sliter eller inte kan nog vara avgörande för hur framhjulet sätts ned i backen efter bakhjulsåkat.
Själv tror jag nog att den typen av körning ger ett ökat slitage på hojen.

Rettor är väl inte värre än andra R-hojar. Bra maskiner och alla dessa är gjorda för att gå hårt. Hellre en välservad hoj som gått hårt än en "motionskörd" med slut drivpaquet som är högvarvat kallkörd.

Grattis du har just köpt min drömhoj :D

Dröjer inte länge innan du slänger upp sjyssta bilder hoppas jag !
Tror du kommer ha mkt skoj med retta alltså sjukt snygg hoj, blir skoj vår för dig !

jag är sjuuukt sugen på att åka! :D

Japp så fort jag får hem den nu på fredag så ska det fotas och läggas upp lite fräcka bilder! Man plågar ju sig själv med att köpa en hojj i mitten av januari. uscha :P

jag är sjuuukt sugen på att åka! :D

Japp så fort jag får hem den nu på fredag så ska det fotas och läggas upp lite fräcka bilder! Man plågar ju sig själv med att köpa en hojj i mitten av januari. uscha :P
Tänk om det kunde bli lite vettigt samåka i sommar inne i U-hamn, det hade varit nice. Alla sådana försök har ju hitills floppat rejält.

Som många skrivigt är sporthojar gjorda för att gå hårt , så just den biten är inga problem, men de är också gjorda för att gå på 2 hjul, däri ligger problemet med att köpa sporthoj idag, finns gott om folk som lyckas misshandla sönder en ny hoj på bara 2 år med sprickor i ram och dåliga stötdämpare som följd.
Men å andra sidan ska du inte satsa på nytt så vet du ju inte vad du får om du inte vet hur tidigare ägare har kört, så antingen köp nytt , eller ta chansen.

Tänk om det kunde bli lite vettigt samåka i sommar inne i U-hamn, det hade varit nice. Alla sådana försök har ju hitills floppat rejält.

ja verkligen! tog ju mitt kort förra året så det blev inte jätte mycket kört. men vi måste väl vara några stycken nu i stan eller?
vet minst 4 som är på direkt!

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...