Vågar jag köpa Yamaha R1

papparazzi

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Ulricehamn
Hoj
svart sak, snabb ;)
Var idag å kikade in på en Yamaha R1 05. Riktigt fräsch och gått ca 1800.
Fick dock veta vem som ägt den innan och vet hur hans körstil varit. Gärna bakhjulet genom stan och ja, ni förstår. Priset är dock bra. Ska man slå till även fast man vet om att den gått ganska hårt?
är grymt kluven :confused:
 
Sålänge det inte låter onormalt från motorn så hade inte jag tvekat iaf.
 
Snälla kan ingen posta länken med killen som börnar sönder rettan.. :rofl

Köp fi fan.

EDIT: Äsch, sen...
 
Racehojar är väl byggda för att gå hårt?
Borde väl inte vara någon större fara om den verkar ok och går bra.
edit. jag förstår hur du menar och det är lätt att sitta här och råda när man inte ska dega själv.
 
Last edited:
hehe nej den är det faktiskt inte! om han inte lackat om den ;)
Men hade igång den idag å lät perfekt Ska försöka ta ut den på en kort sväng i regnet imorn.
 
En R1:a skall gå hårt :) . MEN mycket och speciellt lång bakhjulskörning är inte bra eftersom smörjloopen drastiskt försämras. Vet du att killen är grym på att köra långt på bakhjulet hade jag varit lite extra försiktig.

/D.
 
Är den bara servad vid rätt tillfällen så är det ingen fara!
Bakhjulsåkning sliter ingenting på hojen möjligtvis kopplingen!
En sådan hoj tål att gasas med :tummenupp
 
Jag skulle känna noga på lager, koppling, korg, utgående axel om möjligt och allt som blir hårt belastat om han t.ex "klickat" upp den på slangen...

Extrem långt på bakhjulet sabbar som ovan sagt smörjningen, och små korta lyft har bergis skett 311 000 gånger om han är en korvkiosksposör som egentligen inte kan..

Kan han köra, och allt känns bra, så är det inte värre för hojen att den slangas genom stan än på E4an.. och vaffan, den är byggd för att gå hårt!
 
vad gäller om en sporthoj gått hårt eller inte så är de nog inget å bry sig om.. De flesta går i tankarna att den sporthojjen man köper säkerligen gått under 7000 rpm hela sitt liv bara långa pendelsträckor. Men de e la snarare så att dom som köper ett 170 hästars monster gör de för att dom vill gasa. Kan dom inte åka bakhjul eller köra bana så går de fullt stockholm gbg istället.

I min värld så håller hojjarna för att misshandlas eftersom 70% av alla hojägare verkar göra de. De som skilljer på bra å dålig hoj är nog snarare om servicear e skötta etc. och om grejerna är välvårdade....
 
Tja, hur ska man veta, jag är lika nyfiken????
Om man gör en snabbkoll på blocket som ytterst få maskiner gått mer än 2500 mil.... är det den magiska gränsen.....
 
Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top