Vågar jag beställa från Kina?

Självklart. De har stenkoll.
Jag har beställt allt möjligt därifrån. Deras största ehandelssite Alibaba.com är ju tex större än ebay och Amazon - tillsammans.

Det som kan variera ibland är kvalitet på grejerna. Ibland är det topp och ibland skit.

Sportbike: nu lyckades jag lägga tråden i fel forum, igen... Jävla tappitalk!

Självklart. De har stenkoll.
Jag har beställt allt möjligt därifrån. Deras största ehandelssite Alibaba.com är ju tex större än ebay och Amazon - tillsammans.

Det som kan variera ibland är kvalitet på grejerna. Ibland är det topp och ibland skit.

Gött! Det ser ut att vara samma grejer som från USA.

Tillverkas i Kina --> Skickas hem till dig.

Tillverkas i Kina --> Skeppas till Mellanhand X --> Skeppas hem till dig/Du tar dig till mellanhanden.

Detta brukar väl generellt vara de två främsta alternativen? :)

Är det samma pris i USA så hade jag valt det, främst för att om något går fel så kan man ringa över pölen och prata med dom personligen (har hänt att jag har behövt).

Men även för att postgången ut ur Kina och in i Sverige från Asien kan ta lång tid, kollas extra noga i tull osv.

Edit: jaha halva priset, jag hade ändå inte gjort det.

Last edited:
Kina hjul? hur vågar man riskera sitt liv för någon tusing... hade förstått om det handlade om kåpor skruvar etc..

Kina hjul? hur vågar man riskera sitt liv för någon tusing... hade förstått om det handlade om kåpor skruvar etc..

Lite lustig inställning när du kör sporthoj! Riskera livet:D Varför skulle hjul från Kina vara livsfarliga:confused:

Lite lustig inställning när du kör sporthoj! Riskera livet:D Varför skulle hjul från Kina vara livsfarliga:confused:

Har köpt SIMPLA kina produkter och har inte haft någon erfarenhet av det, visst MYCKET är tillverkat i kina men det är under KRAV och press från utvecklaren, då det ska hålla en viss standard men no name prylar nja inte direkt.

Det är samma hårdvara som dom säljer i USA fast i USA lägger dom på 500-600 dollar, jag har redan betalat så framtiden får utgöra om hjulen är bra eller inte. Beställde en bromsskiva också, på vinst och förlust, räknar med att det är ren skit så blir jag förhoppningsvis glatt överraskad om det visar sig vara bra grejer.

Faktum är att bara naven från USA kostar mer än att köpa hela hjulen från Kina. Så går en fälgbana sönder är det inte hela världen. Jag ska varken köra bana eller över 150 med dom.

Btw, fälgbanan är i 7050 alu och det är inga dåliga grejer. En amerikansk motsvarighet till vårat 7075, så kallat flygplans aluminium. :yoparty

Jag har beställt prylar från Kina. Dock inte MC-prylar men det har funkat som förväntat, både prylarna och leveransen, så inget att klaga på.

Måste beundra okunskapen hos vissa gällande produktion av varor.

Oavsett vad representanterna för ett märke säger om exklusivitet och hur fantastiskt mycket bättre det är än motsvarande budgetmärke/ inget märke, så tillverkas majoriteten av varorna under samma tak (fabrik).

Det är kartongen som skiljer, inget annat. Märkligt nog verkar det som att många lätt kan luras att betala mycket för en färggrann kartong för att de har "hört" att produkten i den fula kartongen är av dålig kvalitet. Då är det helt plötsligt en regel att allt är dåligt..

Precis som Sporthojsåkare, en dålig = alla dåliga... det vet ju vi ;)

Till TS: Kolla omdömen samt dra ett mail och kontrollera om du får svar. Vilken fråga som helst. Får du svar inom rimlig tid bör det vara relativt seriöst.

:hej

Till TS: Kolla omdömen samt dra ett mail och kontrollera om du får svar. Vilken fråga som helst. Får du svar inom rimlig tid bör det vara relativt seriöst.

:hej

Ja för sjutton, säljaren har 100% nöjda kunder och det var inga problem att få ett framhjul för KTM och ett bakhjul för DR560 (har en husaberg gaffel). Både navet och fälgbanan ville jag ha svarta och det var inte heller något krux, beräknas levereras nästa måndag så får väl göra en uppdatering då! :tummenupp

Frakten är ju snabbare än från USA... Hjulen skickades igår och idag är dom i Frankrike, lär ju ligga i tullen ett tag men jävlar vilken snabb leverans! :tummenupp

Jag har köpt massor av kinaprylar till mina hojar.. dock mest kåpset och såna plastdetaljer, inget direkt mekaniskt.. Men generellt vad gäller ebayköp så håll utkik efter ebays "Money back"-garantier. Finns den (som den gjorde i fallet med din produkt) så är du safe om du mot all för modan skulle bli blåst.

monyback.JPG

har beställt rätt mycket från kina och det har alltid funkat bra.
Var nån gång frakten drog ut på tiden men det stod det tom en varning om på säljsidan..

Jag beställde precis saker ifrån Ebay.co.uk och såg att det skickas ifrån Kina oavsett. Så ärendet/klagomål går till England och produkten skickas ifrån Kina. Jag får säkert betala extra för servicen i England och hade hellre valt en säljare i Kina direkt. Det har funkat klockrent för mig tidigare.

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti