Vågar du lämna hjälmen på hojen?

hellre tar jag med mig hojen än hjälmen. :)
låser fast hjälmen vid nån stolpe, tar med mig hojen, blir billigare så.:tummenupp

(tråden saknade lite humor som alla trådar brukar ha, var tvungen och dra en)

back to topic: beror på om jag typ sitter på nån uteservering så hänger den kvar men annars tar jag den med mig som en handväska där mobil plånbok. mm förvaras i ;)

Last edited:
:glömdet Meningslös tråd!!!!!

Men desto mer meningsfullt inlägg..?

Jag säger som Aryey; aldrig i helvete att jag lämnar hjälmen om jag inte har uppsikt över den. Förutom det faktum att den är dyr är det ju problemet med att sedan ta sig hem utan hjälmen. Anledningen är densamma som anledningen till varför jag inte ställer hojen i det "allmänna" hojgaraget här hemma - folk kan inte hålla fingrarna borta från saker som inte är deras.

kan ni inte lämna hjälmen på hojen mitt på ljusa dagen så bor ni på fel ställen.
fast jag kan förstå dom som har hjälmar för 3000+ kr :rolleyes:

Ja jag säger detsamma,jag glömmer nästan alltid nyckeln i och har aldrig blivit bestulen,i bilen lämnar jag alltid nyckeln i (visserligen har jag både gammal bil och mc) nä ni bor i fel del av landet gubbar:yoparty

Ja jag säger detsamma,jag glömmer nästan alltid nyckeln i och har aldrig blivit bestulen,i bilen lämnar jag alltid nyckeln i (visserligen har jag både gammal bil och mc) nä ni bor i fel del av landet gubbar:yoparty

Jo,så är det nog men här finns ju både vår och brudar så man får väl ta det lilla obehaget.... ;)

Henrik

Meningslöst inlägg!!!!!

Last edited:
Ja lämnade min hjälm på hojjen här utanför mitt egna jag bor i en liiten by. och lägenheterna har fönster mot parkeringen. Och klockan var runt 4-5 tiden, jag var uppe och åt i en haltimme. och jag såg en fyrhjuling stanna till nästan vid hojjen. men tänkte inte på de. sen när jagk om ut så vart hjälmen borta. jag letar fortfarande efter den jävla fyrhjulingen =).

Nej inte alls, tänk på alla glada människor som äntligen får berätta för någon vilken dyr hjälm de har.

Ingen har klämt in en lite episod om deras Ford Probe med alliminijumfälljar än men det kommer nog det med.

Jag lämnade hjälmen på hojen en gång på 90-talet när jag skulle in på gymmet och hälsa på en polare lite snabbt... Dessvärre låg ett hotell ovanför som va en tillfällig flyktingförläggning.... Så när jag kommer ut så sitter en person med hjälmen på sig och försöker kicka igång hojen utan tändning på och styrlåset va fortfarande låst... Man kan ju undra vart han hade tänkt att köra med styrlåset låst.. :dummer Jag trodde först att det va någon polare som skämtade med mig, men det visade sig vara en kosovoalban från flyktingförläggningen... Han flög av och gav mig hjälmen och sprang...
Jag hann knappt reagera i.o.m. att jag trodde det var en polare..
Nån vecka hade han haft uppehälle här i sverige och redan ger sig på andras grejjer... Det var tacken till sverige det...

Jag tar med mig hjälmen, känns bara dumt att chansa, så jobbigt är det inte att bära på den heller.

En kompis har blivit av med sin hjälm när han lämnat den på styret, vad gör man då? Åker utan hjälm till en affär och köper en ny eller? Surt..

Känns också som en onödig risk, även om man låser fast den med wire så är det ju tillfället som gör tjuven som det heter.
Och får de inte med sig hjälmen lär de ju inte försiktigt sätta tillbaka den utan snarare släppa den mot marken och då kunde de ju lika gärna ha tagit den istället.

Tar alltid med det blir ju jävligt jobbigt om man blir av med den inte bara ekonomiskt. Eller hur kör ni andra hem fiskör i 30?

man kan inte lita på att ha grejer ifred nånstans.
När jag bodde granne med min morbror hängde han hjälmen på styret o parkerade hojen utanför dörren på huset inne på gården i en by med 50 hushåll... o nog fasen hade nån långfingrig varit inne o snott den :confused:

Detta är i ett samhälle där man inte ens behövde låsa dörren....

Så i samhällen med större befolkning än dom två nötterna i mina kalsonger så låser jag fast den.

Inte en chans att jag lämnar hjälmen vid hojen annat än i vaxholm eller cafeet där man har direkt uppsyn över den.

Alltifrån att det regnar till att någon river ner den snor den bajsar i den spottar snuset eller bara att skita ner den. Nej tack.

lämnar ingentin inärheten av hojen som inte går att bära. nä föresten har gått o blivit paranoid eller nåt. hojen stulen efter två månaders ägor i höstas. kommer bära med mej den överallt om den inte står hos mor o far (fem mil hemifrån)

Om det inte är på t ex donken eller vid Vaxholm skulle jag inte ens lämna den fastlåst! Får dem inte med sig den pissar de väl i den :huvet

Jag betalade 5300:- för min hjälm....
Lämnar aldrig på stan, inte ens i norrland där jag bor.

mjaa, jag ger alltid bort min hjälm efteråt när den är förbrukad...så det spelar liksom ingen roll...

Bifogat

• helmet.jpg
    helmet.jpg
    64.4 KB · Visningar: 68
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden