Våga vägra SMC?

Ugluk skrev:
Kortar quoten lite jag med..

Däremot håller jag inte med om att det är klantiga fulmeckande hempulare som är ett vanligt problem utan snarare fattiga studenter och 125-grabbar som inte har råd att byta bromsbelägg och däck i tid, men våra uppfattningar grundar sig nog bara på olika personliga erfarenheter.

Jo kanske det, som sagt vet jag ej vad du jobbar med men många av de jag har mött är äldre personer som jag är väldigt tveksam till om de är studenter.
Om jag tar lite exempel.
En äldre farbror med en påkostad HD där bakbromsen är så pass pulserande att den låste hjulet så fort man tryckte lite hårdare på pedalen. Han kommentar var att han aldrig använder bakbromsen :3freak

En dam som kommer med en xj600 "av nyare modell från -98" hör på lång väg att nåt inte står rätt till. Damen hade hört nåt samt hennes far hade kollat men inte sett nåt. Felet var att länkarna till kedjan hade kärvat ihop och kuggade över tänderna på drevet.

En kille som hade en äldre kawa, kollade länkaget i bak på hojen och såg att nedre bulten som håller fast stötdämparen är halvt på väg ut. Ägaren sade. Oj! jag som mekade lite igår :3freak

En mkt dryg farbror som inte tyckte det var någon fara när hela gaffelbenet var nerdränkt med olja samt ok & bromsbeläggen var nerdränkta likaså med gaffelolja.

En kille vars CX500 silverwing hade ett stort rosthål i svingen.

En ung dam som köpt en sporthoj som tyckte den var lite orolig när man bromsa med frambromsen och butiken sa att det var fullt normalt. Det visade sig att bromsen var pulserande samt det var märken på ena framskivan troligtvis från en glömd skivbromslås.

Detta är bara några av de många saker jag har lagt på minnet under den tiden jag besiktade hojar. Det är absolut inte bara studenter samt 125 grabbar. Här pratar vi om vuxna personer som har bristande kundskaper. Men det är bara att hoppas de prövar SMC mekarkurser! :tummenupp

Mc är inte bundna till sin slutsiffra på reg nr som t,ex bilar är. Det går bara inte att försöka ge tider när alla som får för sig att besikta på våren när man kan bestämma sin egen inställelsemånad. De som är kloka samt har möjlighet att låna ett släp besiktar under hösten/vintern så behöver man inte vara låst inför våren. SMC kanske har en lösning hur man ska sprida ut besiktningen. Många av hojarna som besiktas körs när det är öppet hus på många stationer. På så sätt får man bort många besiktningar men det vore bra om många ägare kunder försöka ta sig tid då det är öppet hus. Då träffar man ju likasinnade mm.

Last edited:
Den länken hittade jag... men på anslutna klubbar i norrbotten fanns inte mycket rätt... nedlagda?

Jag har för mig att smc någon gång på stenåldern var med och startade Sporthoj.com...(rätta mig om jag har fel Sweeeedie...)å bara det är ju värt nå´t

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman