Växlingsproblem?

NEHE??? jag fattad nog inte att jag skulle strunta i neutralen, men det var inte det som var frågan... Den var om inspektören hade överseande om växeln krånglade...

när jag körde upp hade jag problemet med att man fick hålla växlarna, jag informerade inspektören om det så att han visste bara, va inga problem vettu :öl :tummenupp

//Linus

Vanligt med mc-lådor är att om man av någon korkad anledning blir stående med typ 5'ans växel vid rödljuset och försöker stampa ner till neutralet och får ett något grinigt bemötande av växellådan är knepet att mellan stampen släppa ut kopplingen typ precis så lite att lamellerna knappt snuddar vid varandra och dreven rör sig en millimeter. Att man gör rätt märks oftast av ett mjukt klonk från växellådan och sen är det bara att stampa vidare. Om du har stamp-stopp från neutral till ettan, försäkra dig om att du i neutralläget har släppt ut kopplingen och sedan dragit in den igen innan du försöker få i ettan. Du kan även i detta läge dutta lite med kopplingen med foten vilandes på växelpinnen och för att påpeka det uppenbara bör du inte släppa ut kopplingen snabbt för då blir du stående på bara benen och hojen har kört ifrån dig. :crash

Använder bara neutral när jag ska vila fingrar och axlar vid långsamma rödljus :D

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra