Växlingslampa R1 -04

"Masen"

Bikerboyz medlem
Gick med
11 Sep 2004
Hoj
R1
Hur ställer man om växlingslampan på min R1?? Den tänds vid 7000rpm.
Är den inställd så från början för att man inte ska övervarva under inkörningen.Gör verkstan det vid service eller kan göra det själv.

Det finns ju en och annan R1 här på forumet så fram med det nu :tummenupp

Masen skrev:
Hur ställer man om växlingslampan på min R1?? Den tänds vid 7000rpm.
Är den inställd så från början för att man inte ska övervarva under inkörningen.Gör verkstan det vid service eller kan göra det själv.

Det finns ju en och annan R1 här på forumet så fram med det nu :tummenupp

Prova att läsa instruktionsboken det gjorde jag ;) Så nu tänds den inte alls :banana

Du kan även prova att hålla in en av små knapparna innan du vrider på tändningen så märker du att du sen kan klicka dej igenom lite menyer kommer inte exakt ihåg hur menyerna är men när man väl står med hojen så är det ganska lätt :yoparty

//Simon

Last edited:
La till lite text åvan :)

Vilken av bökerna ha du? Engelska eller? isf står det på sidan 3-7 :tummenupp

Förlåt sidan 3-12 var det

Jag har samma problem, men en 02'a.

Det står i instruktionsboken hur man ska göra, men jag tycker milt uttryckt att det är väldigt dåligt beskrivet.

Jag har försökt ändra inställningen sen år 2003 men har aldrig lyckas.

Min tänds vid 10.000 RPM och så får det va, har gett upp :huvet

RoLLER skrev:

Det står i instruktionsboken hur man ska göra, men jag tycker milt uttryckt att det är väldigt dåligt beskrivet.

:hihi
Ja då "Masen" har du ju 2 år på dig att klura ut det innan du blir sämre än Roller .
Fan man kanske skulle ta och skaffa sig en R1a. Vilken årsm måste man ha för att få uppleva det här ?? :va

RoLLER skrev:

Hm har du testat att slå med en hamare på lampan :hihi , det funkar jag lovar bara man slår tillräkligt hårt men det är väll inget ting för en häst piga som dig roller :hihi

Inga problem att ändra. Gör som det står i boken. Det står beskrivet steg för steg.

X-up skrev:
Inga problem att ändra. Gör som det står i boken. Det står beskrivet steg för steg.
Man bör ha boken i näven när man gör det. Hjälpte en polare för ett tag sedan med det, det var inte helt logiskt.

RoLLER skrev:
Det är inte alls svårt. Håll in knappen (select tror jag) innan du slår på tändningen. Sedan klickar du dig fram i menyn tills varvräknarnålen pekar på det varvtal när lampan tänds. Nu kan du med den andra knappen välja när den ska tändas. Nästa steg i menyn är att välja när lampan ska slockna. Lätt som en plätt :)

Maranello skrev:
Det är inte alls svårt. Håll in knappen (select tror jag) innan du slår på tändningen. Sedan klickar du dig fram i menyn tills varvräknarnålen pekar på det varvtal när lampan tänds. Nu kan du med den andra knappen välja när den ska tändas. Nästa steg i menyn är att välja när lampan ska slockna. Lätt som en plätt :)

Okie, jag ska testa det. Det får bli mitt vinterprojekt.

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN