2198771 Och så en fråga till då för mig som är handikappad när det gäller bakhjulskörning.
Jag åker inte bakhjul och har inte heller gjort något seriöst försök men tänkte fråga lite hur man ska göra. När jag blir stor tänkte jag med att jag ska åka lite bakhjul nämligen.
Hur gör ni när ni går upp på bakjulet? Jag har en R1 -98 så jag borde väll få upp den (med rätt teknik) utan problem?
Flyttar ni bak vikten (sätter er längre bak på sätet?) eller sitter ni kvar.
När jag har i 1an och gasar iväg så lyfter sig inte framhjulet. (vet inte om jag automatiskt släpper på gasen när jag märker framhjulet lättar?! har inte tänkt på det) men det tror inte den lättar på framhjulet. jag sitter ganska långt fram som jag alltid gör när jag åker och flyttar jag bak känner jag mig osäker på hur hojjen ska bete sig. (känns som man ligger ner o kör då (korta armar???))
Detta var utankoppling
På 2an ger jag maxgas (utan koppling) men känner att den inte vill upp ändå (dom kanske inte gör det gammel R1?) men man hör ju så många förespråka bakhjulsåka utan koppling.
Rycker ni i styret när ni ska upp eller trycker ni ner framfjädringen precis innan ni ger gaspådrag så fjädringen gå upp lagom tills gaspådraget kommer?
och hur gör ni med kopplingen. ligger ni på lagom varv (högt/lågt/mitten) och kopplar och sen släpper röven skitsnabbt (som man gjorde på moppen) eller hur gör ni? är rädd att den bara ska stegra över (är jag för optimistisk)
ujuj.. det blev lång och med många ()()()()((()))(())()(())() men men. vill me bli vuxen och lära mej åka bakhjul
( RolleRs slangskola suger. fick ingen hjälp av den

)