växla när man wheelar!

tyson

byter hoj oftare än kalsonger
Gick med
3 Jan 2005
Hoj
ZX10R -04 med skrubbsår
är extrem nybörjare på wheelies, har bara haft hojen nån månad och har aldrig gjort annat än typ stegrat förr, men nu har jag iaf kommit så långt att jag behöver växla, har lyckats ett par gånger men det är ruskigt ostabilt, vill helst koppla med hela handen men vill åxå hålla i mig i styret....

hur gör ni?
jag kör husa 650...
/mvh erik

tyson skrev:
är extrem nybörjare på wheelies, har bara haft hojen nån månad och har aldrig gjort annat än typ stegrat förr, men nu har jag iaf kommit så långt att jag behöver växla, har lyckats ett par gånger men det är ruskigt ostabilt, vill helst koppla med hela handen men vill åxå hålla i mig i styret....

hur gör ni?
jag kör husa 650...
/mvh erik

skit i kopplingen dippa av på gas lägg i nästa vxl klart

Gör exakt som du gör när du kör på 2hjul, det brukar gå :D.
Lycka till!!

jag vet inte men jag behöver inte ens "dippa" av på gasen på min xr. den e lättväxlad utan koppling..
(obs jag gör endast det vid wiiiiilis)

varför inte hoppa över växlingen helt o hållet? träna på att få lite höjd istället så du inte behöver öka farten hela tiden!

sen är du har balansen så är det en baggis att växla och då har du tid att koppla oxå..

jag lyckades faktiskt att växla till tvåan idag på sporthojen för första gången, har riktigt svårt att lära mig köra på bakhjulet på den, är så rädd att skrota!
det tog lätt 20 ordentliga vurpor innan jag hade koll på slangningen med crossen! o det har jag inte råd med på plastraketen

jag brukar gå upp högt å sen peta i en eller ett par kuggar för att sedan åka högt på lägre varvtal.
Brukar funka ganska bra. Blir inte så känslig på gasen då!
Nästa steg är ju att köra högt på lägre varvtal men det är bara att öva och åter öva...

tyson skrev:

hur gör ni?
jag kör husa 650...
/mvh erik
Vi ska nog filma lite i helgen... Det är bara att du hänger med så kan vi dokumentera det hela åt dig...

Firefly skrev:
Vi ska nog filma lite i helgen... Det är bara att du hänger med så kan vi dokumentera det hela åt dig...

jag ställer gärna upp å vurpar för publik :)
ska förhoppningsvis få på nytt bakdäck imorrn, i så fall e ja på, åker på väven nu, d e inte kul.
/erik

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...