Växelproblem suzuki sv 1000

joje

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2008
Hoj
2004 Suzuki SV1000
Har bekymmer med växlarna på min sv 1000. När jag går från ettan till tvåan efter att ha varvat upp ganska ordentligt på första växeln så skrapar det. Varvar jag riktigt ordentligt får jag inte alltid i tvåan heller utan den fastnar i friläget. Beror detta på att kopplingen inte kopplar ur ordentligt eller är kedjan för slak eller kan det rentav vara fel på växellådan. Skrapar även lite mellan 2an och 3an. Skall också tillägga att när jag lägger i ettan stillastående från friläge tuggar det till ganska ordentligt i växellådan (hojen vill då dra lite framåt trots att jag håller kopplingen intryckt ordentligt). Kan det vara nåt med kopplingscylindern som e kass? Kör jag lugnt så går växlarna i hyfsat fint men jag tycker den växlade mycket mjukare för 150 mil sedan.

J

Utslitna drev? Hojen e uttagen -06 och har gått 800mil! E de nån som vet om det går på garantin. Jag har endast kørt 140 lugna mil med cykeln och kænner mig lite besviken. E ju inte riktigt den som skruvar ner væxellådan sjælv på en helg... Tacksam før svar.

Låter som att kopplingen inte gör sitt jobb, speciellt eftersom du berättar att den driver på ettan stillastående.
Kopplingen ska hålla mer än 800 mil, gå till din återförsäljare och be att få felet åtgärdat. Kostnaden bör Suzuki ta.
Jag hade undvikit att använda hojen, växellådan kan ju inte må bra av det här.

Låter som att kopplingen inte gör sitt jobb, speciellt eftersom du berättar att den driver på ettan stillastående.
Kopplingen ska hålla mer än 800 mil, gå till din återförsäljare och be att få felet åtgärdat. Kostnaden bör Suzuki ta.
Jag hade undvikit att använda hojen, växellådan kan ju inte må bra av det här.

Tack før svaret. Ska besøka min verkstad på måndag. Återkommer med besked om hur det gått. Har hørt att kopplingscylindern på TL 1000 (vet ej om det e samma grejor på SV:n) strejkade på vissa. Kan dock inte se nåt lækage på min men tror det lutar åt det hållet då jag fått før mig att det inte ær samma "stuns" i kopplingsgreppet som det var nær jag køpte hojen.

Ha de bra
Joje

Har snackat m verkstan igår. de sæger att det inte ær nåt fel på den. att jag ska koppla mindre och att jag t.o.m. kan væxla utan koppling genom att bara slå av på gas lite grann mellan væxlingarna. kanske ær jag som e lite øverkænslig mot skrap men det går bættre nu nær jag væxlar lite kvickare. Tror dock ffa att kopplingen inte biter helt som den ska men det ær ju ett litet prblm i førhållande till rasad væxellåda...
Ha de

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...