Växelproblem R6

Reen

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
Hojen sååld!!:( försöker trösta mig med minimoton. Går sådär:(
Min kära R6a har börjat uppträda konstigt.... problem att lägga i 2an. Hoppar gärna i friläge. Kör jag i låg hastighet på 2an kan det automatiskt hoppa i friläge. Ibland även problem att lägga växla från 2an till 3an. Det som är jävligt skumt är om man varvar ungefär 6000 eller över på 1an är det inga problem att lägga i 2an... då fungerar det klockrent. Någon som har någon aning om vad det kan vara????

Tja! Växelföraren kan ha blivit sne.. = Dyrt!
Reen skrev:
Min kära R6a har börjat uppträda konstigt.... problem att lägga i 2an. Hoppar gärna i friläge. Kör jag i låg hastighet på 2an kan det automatiskt hoppa i friläge. Ibland även problem att lägga växla från 2an till 3an. Det som är jävligt skumt är om man varvar ungefär 6000 eller över på 1an är det inga problem att lägga i 2an... då fungerar det klockrent. Någon som har någon aning om vad det kan vara????

Låter skumt men r6 o r1 lådproblem e ju vanligt. Jag hade det problemet att om ja gazzade på ordentligt på 2 an "kuggade" växeln över. tappade även växel vid hårt gaspådrag. Fick byta lådan, men hade räckt med 2:a o 6:e drevet.
//B

Reen skrev:
en bit över 2000. Kommer inte ihåg precis.... 2300 2400 typ

Det var ju inte så mycket! Men har hört andra som har samma vid de milen. Har Yamaha lite problems med sina lådor tro :rolleyes:

IRON MAN skrev:
Hade samma problem som Billskullman på min R6 -00. Kostade mig 15000kr :mad:
Fan vad skönt.. det var som jag berfarade.... fjäderna i kulissen till växellådan så det gick bara på 1700 brakare... gratis...:)

Reen skrev:
Fan vad skönt.. det var som jag berfarade.... fjäderna i kulissen till växellådan så det gick bara på 1700 brakare... gratis...:)

är det inte den som kostar 13 kr? hade det problemt på min gammla också...

Perra skrev:
är det inte den som kostar 13 kr? hade det problemt på min gammla också...
JO men jag fixade lite annat också.... sedan gick ju arbetet på en del också.... är ingen höjdare själv på att meka växellådor så... vad gör man.... :(

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...