Växelpinnestrumpa?

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Är det någon som testat denna "strumpa" för växelpinnen? Funkar det att hålla vita sneakers vita med en dylik eller blir det bara skit ändå?

image.php

Mvh Gegga

Det där var nog dagens fjantigaste pryl:D Kommer att se sött ut på tvättsträcket....

OnT så tror jag inte det hjälper, lär ju bli lika skitig som växelpinnen:va

Man kör väl ändå inte i sniikers?

Ibland gör man ju det. Och det är så tråkigt att man måste köra i gamla sönderkörda sneakers och inte sina nya snygga Gucci-sneakers för att de i så fall blir gamla sönderkörda sneakers illa kvickt ...

Det där var nog dagens fjantigaste pryl:D Kommer att se sött ut på tvättsträcket....

OnT så tror jag inte det hjälper, lär ju bli lika skitig som växelpinnen:va

Du har så rätt i att det är fjantigt, men det skiter jag i! :tummenupp

Jag tänker också att allt lär bli lika skitigt som vanligt, men tänkte om någon testat och kan överraska med att det funkar toppen och dojjorna blir nästan ännu renare av att använda strumpjäkeln. ;)

Last edited:
Hoppas jag inte blir slagen nu, men min spontana tanke va

"Ducatister"

:katt

Tjöp en Vespa så slipper du problemet med skitiga skor! Dessutom ingår en praktisk kåpa!

Jag tror att den fungerar ypperligt bra!
Den finns ju i svart med, och då kommer inte pöbeln att ens se den...:tummenupp

Med tanke på att många kör med vita stövlar och har samma problem med missfärgningar av både svart gummi samt alu så är nog denna lilla "strumpa" en bra sak.
black_rubber_shift_sock.jpg

Last edited:
Eller så kör man växelpeten med lite avfettning och en svamp så den är ren innan man sätter sig på hojen med nya fina vit-sneakers.

Borde väl fungera utmärkt om man sätter dit strumpan när man vill köra med sneakers och sen tar av den när man kör med stövlar? Vita fina sneakers säsongen ut!

Har du dojor som du är fett rädd om och ska glassa med så är väl ett par galoscher bättre att dra över :D Det stänker ju upp annat på skorna också, inte bara slitaget från växelpinnen.
Det är väl lätt att sammanfatta, fiiina vita skor så ska man köra gheypulka. :krama

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien