Växelpedal, ZX9R -00

nucce

ligger så ofta jag kan..
Gick med
29 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Ninja, zx9r -00
Tjenare..

Jag har ett litet problem som jag tänkte ni kanske kunde svara på.. Jag köpte ett par nya boots.. asgrymma tyckte jag ända tills jag satte mig på hojen och upptäckte att det va fruktansvärt jobbigt att komma under växelpinnen.. det blev oftast att jag använde sidan av foten för att peta upp växlarna.. antingen så är mina fötter helt missbildade och jag bara måste lära mig kränga foten bättre.. eller.. så hoppas jag verkligen att det går att flytta upp växelpinnen ca 1 cm eller något.. detta hade underlättat något frukansvärt.. jag är så otroligt dålig på att meka.. som ni kanske förstår av detta foruminlägget.. så frågan är.. går det att ändra lite på denna pinnen eller ska jag klippa av hälsenan? :rolleyes:

Den där kan du ju raceväxlad, då slipper du under spaken när du ska växla upp, nerväxling är ju inte så mycket stress med.

Jag skulle nog kalla den växelspak,,,, ;) tror jag.

Last edited:
Den där kan du ju raceväxlad, då slipper du under spaken när du ska växla upp, nerväxling är ju inte så mycket stress med.

Jag skulle nog kalla den växelspak,,,, ;) tror jag.

Hehe... Jag funderade ett bra tag på vad jag skulle skriva, men ifall det är det korrekta ordet så håller jag mig från och med nu till det.. raceväxla?.. Förklara det lite närmare är du snäll..

justera upp växelpeten ett hack bara, du behöver 10;ans nyckel till det!
Det låter väldigt enkelt, ska gå ut och titta hur man gör det.. Återkommer säkert inom kort och har inte fattat någonting.. eller så har jag en hoj till salu som är bra för den som behöver reservdelar.. :tungan

Det fungerade skitbra! :tummenupp
Ska ut o testa om någon timma.. :yoparty

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form