Växeln hoppar ur på KTM lc4-motor

MR.duDe

hejhej
Gick med
3 May 2006
Hoj
Ingen
Fick problem i höstas. Det började med att kopplingslagret gick. Jahopp, in på verkstad och få det bytt. När hojen sen kom tillbaka så drar jag ut och kör, glad över att äntligen kunna köra igen. Nästa problem, på 2an växel "hackar" den. Det känns precis som när man cyklade på en cykel med slapp kedja så kedjan kuggade över på drevet. Men den gjorde det inte bara på gaspådrag utan även under konstant fart på låga varv.

In på verkstad igen och denna gången bytte de drevet för 2ans växel. Funkade nån mil sen hackade den lite igen, och sen började den göra som den gör nu. 2ans växel hoppar ur helt. Inte alltid men ofta när man ligger på 2an så hoppar den ur och sen ligger man där i friläge..

Är det bara att lämna in och säga symptomen eller finns det någon som jag kan få tips om att kolla? Nån lås-sak för drevet eller något sånt. Har inte riktigt råd att lämna in den igen... :gnissla

Be verkstaden att fixa det gratis, du har betalt för att bli av med ett fel, inte få nya fel.

Lite krav kan du ställa.

Jag antar att du kan växla ordentligt.

Be verkstaden att fixa det gratis, du har betalt för att bli av med ett fel, inte få nya fel.

Lite krav kan du ställa.

Jag antar att du kan växla ordentligt.

Tror det blir lite knepigt b.la för det var ca 7 mån sedan de gjorde lagningen, den har stått stilla under hela vintern innan jag uptäckte det nya felet.

Men sedan vill jag inte lämna till dom igen heller. Sist jag fick tillbaka den fattades 2 motorfästen och de två muttrarna som håller fast toppen i cylindern (de sitter på fram och baksidan av cylindern) saknades..

Det är växelgaffeln som strular med 90% säkerhet.... Varför byttes den inte samtidigt som dreven?

Jag ar grejerna du behöver på hyllan men tyvärr inte tid att åtgärda det just nu...

Det är växelgaffeln som strular med 90% säkerhet.... Varför byttes den inte samtidigt som dreven?

Jag ar grejerna du behöver på hyllan men tyvärr inte tid att åtgärda det just nu...

Tackar, då vet jag var jag ska börja kolla :tummenupp Måste bara fundera om det är något som jag vågar mig på själv eller inte... :gnissla

Varför den inte byttes har jag faktiskt ingen aning om.

Öhh, vad var det för klåparverkstad som missade att återmontera motorfästen mm?? :gnissla

Jag vet inte hur dom är i övrigt, detta är ju bara vad som hänt mig. Så därför vill jag inte skriva namnet på verkstaden. Men den ligger i gbg iaf :gnissla

Edit: Är det någon risk att jag förstör något om jag kör med hojen ett tag till innan jag fixar det? Och håller mig till de andra växlarna iom det bara är på 2an den gör så.

Edit: Är det någon risk att jag förstör något om jag kör med hojen ett tag till innan jag fixar det? Och håller mig till de andra växlarna iom det bara är på 2an den gör så.

Du riskerar att förstöra ingreppen på dina nya fina drev...

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP