Växellådsproblem

Z1000R2

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2005
Hoj
Kawa Z1000
Har en Kawasaki Z1000R2 -84 där tvåans växel, mellan 2300-2800 varv, hoppar tillbaks till ettans växel. Har jag fel på syncringar eller vad kan detta vara för skit?
Har inte kollat med verkstad ännu men kan tänka mig en fin fin prislapp.
Har lite tveksamheter till att riva ned växellådan själv, är bättre på en & tvåcylindriga motorer.
Tips kanske??
Trevlig påsk!
Tobbe

Skulle tro att du skulle behöva undercutta dreven i lådan!
Klackarna blir slitna och då hoppar den ur växeln....

Svårt att förklara måste ses med egna ögon.... Har rivit en hel del lådor som har blivet bra efter att man har undercuttat dem!

Är nog slitna drev skulle jag tro. synkringar finns inte i mc lådor vad jag vet. Jag håller på att renovera lådan på min hoj, och har du inte skruvat så mycket tidigare skulle jag låta någon annan göra jobbet... Gör du det själv borde du klara dig på ca 3000 kr. Ganska dyra delar. Vet dock inte vad kawa delar kostar, men det är väl ungefär lika dyrt till alla hojar.

Lyssna på föregående talare...

Synkringar har aldrig funnits på nån hoj, förutom dom med billådor o bilmotorer i ramen iofs...men annars inte.

O kardinalfelet på en slut hojlåda är ALLTID, (i alla fall till 90%), att 2:ans växel börjar strula.
Så tyvärr finns det inget annat att göra än att renovera, vem som som gör det har ingen betydelsa bara han/hon vet vad som försigår i en växellåda.

Ha det..

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing