växellådsproblem

Biohazard

BKK-instruktör
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Nightrod
Hello! Jag körde omkull idag (i ca 110km/h),inte kul alls & jag vet att alla tror att mcn blev skrot, men så var inte fallet. Förutom lite skavanker & en sprucken framskärm gick det hyfsat, MEN växellådan verkar hängt sig. Innan jag la mig hade jag 3ans växel i & efter åtskilligt kånkande & pustande fick jag upp hojen. Då la jag den i 1an för att så småningom köra, men nu har den hängt upp sig i den växeln. Vad göra? Nån som har några tips? Snälla?!
Ps. Det låter som andra växlar går i när man för växelpinnen uppåt&neråt men inget händer.
Ps.2. Har en CBR900RR -93
Mvh / Honda

Tror att axeln som går igenom motorn, den som växelföraren på vänster sida sitterpå är av eller att skruven som sitter på kulisrullen på höger sida har släppt...
Ta bort kopplingkåpa samt kopplingskorg med lameller... Bakom den har du mekanismen till växellådan... kolla att allt är bra där... då måste du ur med motorn å kolla i växellådan...

Mathias

Skönt att höra att det gick bra med dig.
Antar att du la den på vänster sida?
Jag skulle följa ovanstående råd. Har du tur är det bara pinnen som är korrupt eller som "tryckts in" och därigenom inte kuggar i.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph