Hej, jag har en Yamaha R6 -00 med 3000mil som det hände nått jätte tråkigt med senast jag var ute. Kör på en grusväg i kanske 40km/h på 2an och helt plötsligt hoppar växeln ur. Efter det ögonblicket hoppar 1an, 2an och 3an ur direkt eller efter upp till nån minut och det är väldigt svårt att peta i dom. Är man lite mer bestämd så får man i dom lättre men dom hoppar fortfarande alltid ut tillslut.
Jag har läst runt lite men tycker att jag har hittat väldigt lite om det. Vad jag har förstått är det nog växelgafflarna som är slut. Men jag tycker det är konstigt hur 1an, 3an och 3an kan paja samtidigt.
Jag har tyvärr inget garage så det kommer bli att lämna in om det nu är värt det. Känns som det kommer att bli jäääävligt dyrt.
Vad tror ni det är som är fel och vad tror ni det kommer att kosta?
Jag har läst runt lite men tycker att jag har hittat väldigt lite om det. Vad jag har förstått är det nog växelgafflarna som är slut. Men jag tycker det är konstigt hur 1an, 3an och 3an kan paja samtidigt.
Jag har tyvärr inget garage så det kommer bli att lämna in om det nu är värt det. Känns som det kommer att bli jäääävligt dyrt.
Vad tror ni det är som är fel och vad tror ni det kommer att kosta?