Malmö-motard
Radical Riders
Hej,
Köpte en ny 660SMC den 1/6 i år. Har hunnit köra ca 390 mil.
Upptäckte efter ca 150mil att 2´an ville hoppa ur ibland när man wheelar. Tänkte inte så mycket på det och det hände inte igen på ett tag. Hittade även falska frilägen mellan växlarna. Det har nu blivit vanligare och vanligare och senast idag har 2´an hoppat ur ett flertal ggr trots riktigt höga wheelies med lågt varv på motorn (typ puttra på 45-60 km/h utan att öka hastigheten nämvärt). Tycker att det inte borde plåga vxl-lådan så mycket?? Jag gasar oftast upp hojen utan att använda kopplingen. Försöker använda materialet "snällt" även om jag mer än gärna kör på bakhjulet osv
Kan det vara så jäkligt att vxl-lådan börjar bli kass och behöver renoveras eller skall det accepteras som "KTM-kvalitet"?
Köpte en ny 660SMC den 1/6 i år. Har hunnit köra ca 390 mil.
Upptäckte efter ca 150mil att 2´an ville hoppa ur ibland när man wheelar. Tänkte inte så mycket på det och det hände inte igen på ett tag. Hittade även falska frilägen mellan växlarna. Det har nu blivit vanligare och vanligare och senast idag har 2´an hoppat ur ett flertal ggr trots riktigt höga wheelies med lågt varv på motorn (typ puttra på 45-60 km/h utan att öka hastigheten nämvärt). Tycker att det inte borde plåga vxl-lådan så mycket?? Jag gasar oftast upp hojen utan att använda kopplingen. Försöker använda materialet "snällt" även om jag mer än gärna kör på bakhjulet osv

Kan det vara så jäkligt att vxl-lådan börjar bli kass och behöver renoveras eller skall det accepteras som "KTM-kvalitet"?
