växellådsolja

RS "Alex" skrev:
klibade den, du menar att den driver även fast du har kopplingen inne så kommer det bli värre med en 75w 90 för den är tjockare

Behöver nödvädigtvis inte vara så vet du. Apriian har våtkoppling, lamellerna klibbar ihop sig om man inte har olja som är anpassat för våtkoppling.

DJM hade samma problem, sen bytte han olja och allt var frid och fröjd. Oljan kan väl vara hur tjock som helst, bara den är anpassad för våtkoppling så blir det inte så.

hm... själv rekommenderar jag Agip, vilket är det aprilia rekommenderar, men motul och diverse andra märken fungerar även dem utmärkt :) det är ju samma skit mer eller mindre, se bara till att det är rätt viskositet.

och du ska ha 600cc olja dvs 6dl.
om du nu skulle undra :)

H4 skrev:
Behöver nödvädigtvis inte vara så vet du. Apriian har våtkoppling, lamellerna klibbar ihop sig om man inte har olja som är anpassat för våtkoppling.

DJM hade samma problem, sen bytte han olja och allt var frid och fröjd. Oljan kan väl vara hur tjock som helst, bara den är anpassad för våtkoppling så blir det inte så.

okey, du bara en fråga om den nu inte vore anpassad för våtkoppling skulle det vara för torr eller :hihi eller menar du att man inta ska häll i 2-takts olja..

har blivit rådd av starol att använda motul oljan men som sagt dom vet ju inte allt och inte jag heller så jag kanske ska testa en sån där 75w 90 å se hur det blir då:) :Bugar

RS "Alex" skrev:
okey, du bara en fråga om den nu inte vore anpassad för våtkoppling skulle det vara för torr eller :hihi eller menar du att man inta ska häll i 2-takts olja..

har blivit rådd av starol att använda motul oljan men som sagt dom vet ju inte allt och inte jag heller så jag kanske ska testa en sån där 75w 90 å se hur det blir då:) :Bugar

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=41461

:tummenupp

shoik skrev:
hm... själv rekommenderar jag Agip, vilket är det aprilia rekommenderar, men motul och diverse andra märken fungerar även dem utmärkt :) det är ju samma skit mer eller mindre, se bara till att det är rätt viskositet.

och du ska ha 600cc olja dvs 6dl.
om du nu skulle undra :)

I min instruktionsbok står de att de ska vara 6dl olja i en 11kw men 1 liter i en offen?

Matte_Aprilia skrev:
I min instruktionsbok står de att de ska vara 6dl olja i en 11kw men 1 liter i en offen?

vaa... ärligt står de det... du menar inte om den varit torr inte bara byte av olja?? :confused: :confused:

Matte_Aprilia skrev:

Samma här, men jag frågade Aprilia i Göteborg och de sa att man ska köra med 6 dl även om den är ostrypt.

ok funderar på att byta fram drev ochså :rolleyes: har ju 17 nu så e det ok om man sätter på ett 15drev :confused: vad skulle den toppa då? gör väll 145nu skulle den gå typ 120 då eller ? och så e ja lite wheelie n00b å skulle gärna vilja få upp den på slangen :tungan

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...