Växellådsolja ?

Palma

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2006
Hoj
Kawasaki zx6r -98
Växellådsolja --> Suzuki ts125r?

Jag ska byta olja i min Suzuki Ts125r -91.
jag köpte en olja som han i butiken sade skulle vara bra. fast jag är inte säker på att oljan är rätt till hojjen. Det är Putoline Racing GP 10 SAE 75W GL-4 Synthetic light 2 stroke gearbox oil http://www.putoline.com/en/product_detail.asp?nav=trans&cat=2&prod=offroad&prodId=1&catalogId=85
Jag äger ingen bok till den så jag vet inte vad för olja man "SKA" ha i den. Någon som äger en ts125r som vet vad det ska vara för växellådsolja i?
Går det att andvända oljan jag köpt?

Last edited:
Palma skrev:
2097512 Jag ska byta olja i min Suzuki Ts125r -91.
jag köpte en olja som han i butiken sade skulle vara bra. fast jag är inte säker på att oljan är rätt till hojjen. Det är Putoline Racing GP 10 SAE 75W GL-4 Synthetic light 2 stroke gearbox oil http://www.putoline.com/en/product_detail.asp?nav=trans&cat=2&prod=offroad&prodId=1&catalogId=85
Jag äger ingen bok till den så jag vet inte vad för olja man "SKA" ha i den. Någon som äger en ts125r som vet vad det ska vara för växellådsolja i?
Går det att andvända oljan jag köpt?

Tjena!

Väl formulerad fråga, och du kan vara lugn. Den oljan (GL4) kan du ha.
75W är ju lite tunn mot vad som BRUKAR rekommenderas förr, men maskiner får bättre toleraanser och oljorna blir bättre, så en liten 125:a mår nog bäst rent effektmässigt av en lite tunnare olja, men av god kvalite´. Och det har ju den där oljan så.

Dr.Bike skrev:
2098760 Tjena!

Väl formulerad fråga, och du kan vara lugn. Den oljan (GL4) kan du ha.
75W är ju lite tunn mot vad som BRUKAR rekommenderas förr, men maskiner får bättre toleraanser och oljorna blir bättre, så en liten 125:a mår nog bäst rent effektmässigt av en lite tunnare olja, men av god kvalite´. Och det har ju den där oljan så.

tackar för svaret.

Nyheter
KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!