Växellåds ventilation

Farmer

Gick med
14 Jul 2004
Hoj
kawa
ja jag har en ventilations slang från växellådan på min hoj som bara går rätt in i lådan... skulle behöva nån ventil att sätta på slangen så de inte kan komma in vatten... kom gärna med förslag! det kanske inte ska vara nått på men jag vill gärna ha nånting där för att undvika att skit tränger ner!

Borde väl gå med en sån dom har på sjukhuset, fast utan nål.

Dom sätter en nål i armen med en liten ventil på, öppnar man den så kommer det blod! :skrämd

Men det borde nog gå, iaf om det inte e så att nålen nu sitter fast i ventilen från början, tror dom klämmer dit en nål på den. :va

Ajja, kolla om apoteket har en sån. :)

Rikta slangen neråt? Sätt på en längre slang?

Tex crossar, dom har ju ingen ventil på ventilationsslangen till tanken

ventilations slangen är väll inte mer än 3 mm invändigt, från tanken denna slang är 12 mm invändigt, men du har rätt på sprängskissen är det bara en slang utan ventil... den sitter visserligen rätt skyddat bakom fästet från ramen mot topplocket imellan dom två aluminium stagen... så det är lugnt tack ändå för svaren!!!
men om någon kommer på nått bra så skriv det gärna här!

Farmer skrev:
ventilations slangen är väll inte mer än 3 mm invändigt, från tanken denna slang är 12 mm invändigt, men du har rätt på sprängskissen är det bara en slang utan ventil... den sitter visserligen rätt skyddat bakom fästet från ramen mot topplocket imellan dom två aluminium stagen... så det är lugnt tack ändå för svaren!!!
men om någon kommer på nått bra så skriv det gärna här!

Min ventilations-slang går rätt upp i luftburken. Kan funka jo!! :)

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D