växellåds olja rs

DaWoos

Medlem
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
GSXR 750 -09
Skulle vilja veta vad man ska ha får någon plus vart jag kan köpa :) '

har sökt utan att hitta svar

/dawoos

DaWoos skrev:
Skulle vilja veta vad man ska ha får någon plus vart jag kan köpa :) '

har sökt utan att hitta svar

/dawoos

Du måste vara jätte bra på att söka :7peta

AndersJohansson skrev:
Kolla på servot/ avgasportsmotorn. Följ sedan sladden som går därifrån och kolla så att den är inkopplad...

Kolla i FAQ:en om dom andra strypningarna...

Edit:
Verktyg ska finnas undersadeln som du öppnar med nyckeln på VÄNSTER sida. Det ska vara en 3:as insexnyckel. 4 skruvar. Hittar du dom inte får du kolla igen.

http://homepage.ntlworld.com/shawn.wombwell1/125 rave.htm

och när du får nästa problem så kollar du här:
http://homepage.ntlworld.com/shawn.wombwell1/125manualindex.htm

http://sporthoj.com/forum/showthread.php?t=90911

DaWoos skrev:
men det hjälpte ju!

när ni endå håller på o tjafsa vad ska man ha för olja i en nsr (altså växelåda)
bytte idag o upptäckte att det fanns lite spån i den (spånet påminde om koppar! :3freak)

förihelvete.

använd castrol gps 4takts oljan. Eller annars finns det jätte bra växellådsoljor som är till för 2taktare(läses med en riktigt feminim röst.)))))))))))))))

DJM skrev:
förihelvete.

använd castrol gps 4takts oljan. Eller annars finns det jätte bra växellådsoljor som är till för 2taktare(läses med en riktigt feminim röst.)))))))))))))))

Wörd.

Det lättaste när ni ska ha oljor är ju bara att traska in i en butik där ni vet att dom vet vad dom snackar om och säga vad ni ska ha.

quaker state 95w140 va inte så tokig :tummenupp

jag testade motul expert som jag starkt blev rådd förut 10w40 men de va nog lite saftig olja quakern va bättre å det är en jävla skilnad mellan dom :hihi

Ja bytte nyss min växellådsolja, vari inne på Preem och Statoil.. det finns säkert 20 oljor men INGEN står det "motorolja till 2-takt" på eller "växellådsolja" , så vi tog en som typ hette "Motorcycle ,motor oil", men på baksidan stog det "För smörjning av växellåda och koppling för _4-takts motorer_ " , men ja hoppas det går bra fast jag har en 2-takt? .. det var den dyraste dessutom..

mp_87 skrev:
Ja bytte nyss min växellådsolja, vari inne på Preem och Statoil.. det finns säkert 20 oljor men INGEN står det "motorolja till 2-takt" på eller "växellådsolja" , så vi tog en som typ hette "Motorcycle ,motor oil", men på baksidan stog det "För smörjning av växellåda och koppling för _4-takts motorer_ " , men ja hoppas det går bra fast jag har en 2-takt? .. det var den dyraste dessutom..

Klart att det funkar, Castrol GPS tex rekommenderas till Hondas fyrtaktsmotorer men DJM har kört med det ett tag i sin RS.

Yepp, sån ska de vara om du vill att det skall hålla

Kör med sådan själv.. Funkar med annat med men det håller inte länge då om du kör hårt.

RS "Alex" skrev:
quaker state 95w140 va inte så tokig :tummenupp

jag testade motul expert som jag starkt blev rådd förut 10w40 men de va nog lite saftig olja quakern va bättre å det är en jävla skilnad mellan dom :hihi

DaWoos skrev:
snälla kan inte någon skriva vilken :) ska beställa idag/imorrn isf..

:mad:

Men är du helt dum eller? :kocko
Det står ju klart och tydligt på sidan! :7peta

:kocko :kocko :kocko :kocko

Edit:
:kocko :kocko
:mad:

Last edited:
Vafan de e väl bara att skriva vilken olja som recomenderas istället för att tjata om sökfunktionen..... :va

Aprilia rekomenderar Motul Transoil / Motul Transoil Expert så det senare klarar något mer påfrestning.

Extrom skrev:
Vafan de e väl bara att skriva vilken olja som recomenderas istället för att tjata om sökfunktionen..... :va

Aprilia rekomenderar Motul Transoil / Motul Transoil Expert så det senare klarar något mer påfrestning.

Wiskositet? :7peta

Back