växellåds bekymmer

Lg skrev:
innan du har sönder nåt mer så skaffa ett riktigt verktyg så du kan hålla emot kopplingskorgen. Den där muttern kan sitta riktigt duktigt fast. Ang delarna så måste de ju finnas hur många såna där hojar som helst på skroten, kolla spinning wheel.

jo.. det ironiska och mest jävliga är att jag har en elektriskt mutterdragare här på mitt bord nu,,vi hade tydligen såna på jobbet,så nu ska det nog gå bättre.

ska kolla spinning wheels men är lite osäker på att köpa en begagnad sån,det är väl slitdelar? med tanke på splinesen :va ...ska kolla..tack!

Jag har en motor med glappt vevstakslager i ståendes i garaget,växellåda och koppling är ok.Du kan få köpa den.600kr+frakt eller hämta den själv i Borlänge.

Behöver en ny korg till min också :(
Kawasaki ska ha 3606:- för en sådan. Finns inga lösa delar till korgen tydligen!

Peanutboy skrev:
Behöver en ny korg till min också :(
Kawasaki ska ha 3606:- för en sådan. Finns inga lösa delar till korgen tydligen!

vad behöver du då? jag får ju grejer över nu..(köper zx:s motor) är det nåt som passar och blir över hjälper jag dej gärna..jag ska bara använda den inre korgen från den..

behöver lite råd här..

Jag har satt i en begagnad låda i min motor nu,och funderar på om jag behöver skicka dom på cuttning innan jag sätter ihop motorn igen?
för säkerhets skull kanske? eller är jag dum nu?...eller.. hur är det fatt?

det kanske är dumt att skicka drev som fungerar (om dom nu gör det) utan problem?
vad skulle ni ha gjort? :va

HELP!

Jag förmodar att det är lådan från min gamla motor du satt i.Innan jag bytte motor april-03 så funkade lådan ok.Ring och hör vad det ska gå på att undercutta dreven,då är du ialla fall 100% säker för framtida bruk.

zx skrev:
Jag förmodar att det är lådan från min gamla motor du satt i.Innan jag bytte motor april-03 så funkade lådan ok.Ring och hör vad det ska gå på att undercutta dreven,då är du ialla fall 100% säker för framtida bruk.

tjena!

japp japp! de är din låda,allting passade ju kanon att kasta i! fick en offert dagen efter från ett av stans kawa-ställen...hua! vad jävla mkt flis jag sparade in nu! :tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT