växellåderas på 954a-02

sterner

www.HEET.JAG
Gick med
1 Sep 2003
Hoj
cbr 954-02
körde på motorvägen idag då ja märkte att den börja hacka på 4an..gav lite mer gas så rassla det till bara å efter d så driver den inte på 4an längre..måste man plocka av motorn och ta det underifrån eller hur funkar d???kan ja köra å fixa d när lönen kommer??den låter inte illa eller går taskigt på övriga växlar...någon som kan eller vet??behöver hjälp...

körde på motorvägen idag då ja märkte att den börja hacka på 4an..gav lite mer gas så rassla det till bara å efter d så driver den inte på 4an längre..måste man plocka av motorn och ta det underifrån eller hur funkar d???kan ja köra å fixa d när lönen kommer??den låter inte illa eller går taskigt på övriga växlar...någon som kan eller vet??behöver hjälp...

Ja en sak är jag ganska säker på: du måste riva hela motorn. Fy fan vad trist.
Allt måste bort: toppen, kammarna, start motor, kopplingen, alternatorn, vattenpump mm.
Taskig taiming inför sommaren.

Ja en sak är jag ganska säker på: du måste riva hela motorn. Fy fan vad trist.
Allt måste bort: toppen, kammarna, start motor, kopplingen, alternatorn, vattenpump mm.
Taskig taiming inför sommaren.

mm e väl inte helt nöjd med va som har hänt...men får väl lägga en natt nu i helgen å riva..borde inte vara så svårt,ska bara få tag i delar...men tar m,an inte lådan under på denna samma som på r1an???

mm e väl inte helt nöjd med va som har hänt...men får väl lägga en natt nu i helgen å riva..borde inte vara så svårt,ska bara få tag i delar...men tar m,an inte lådan under på denna samma som på r1an???

Fixa en verkstadshandbok (bra att ha koll på vilka moment skruvar ska dras med) först och glöm inte att dokumentera hur allt ska sitta (man tror att man kommer ihåg men det gör man inte)
Tänk på att skruva bort kopplingskorgen innan du tar ned motorn (kan vara svårt att få bort låsmuttern annars utan riktiga verktyg)
Då får väl också passa på att kolla ventiler och lager och annat samtidigt.

nu blev jag osäker

aja har vart vaken hela natten och funderat som en gris..e på galet dåligt humör över detta nu..skiter i vilket och kör ändå,får se va som händer..orkar inte ha den stående tills jag får lön..det e helt långt kvar tills dess..får se om den håller..men ja tror att man plockar den underifrån iallafall...tack för svaren..mvh

aja har vart vaken hela natten och funderat som en gris..e på galet dåligt humör över detta nu..skiter i vilket och kör ändå,får se va som händer..orkar inte ha den stående tills jag får lön..det e helt långt kvar tills dess..får se om den håller..men ja tror att man plockar den underifrån iallafall...tack för svaren..mvh

Det kan ju bli ännu dyrare om du får ett helhaveri....

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg