Har lite problem med växellådan på min hoj. Först gick det inte att komma under fyran. 4-5-6 funkande men under fyran blev det bara friläge. Problemet uppstod helt plötsligt, kan inte komma på nogon orsak, hände inget speciellt före. Den fick stå orörd några dagar och sen när jag skulle testa den lite så funkade det att växla ner, men sedan gick det inte att komma över tvåan! Så fick den stå en dag till och efter det funkar alla växlar
dock är det lite hårt att växla ner stillastående, klånkar lite och måste ibland släppa kopplingen mellan växlarna.
Några bra gissningar på orsaken? gafflarna?
Är det svårt att slita isär/se vad som är fel/sätta ihop en gammal ninja växellåda? Går det att göra på en vecka+leveranstid för delar om man är halvvan med att skruva?
EDIT: heh, tydligen har jag redan skrivit en liknande tråd, inte bra med spriten alltså :kocko Nåja, lite andra frågor och mera detaljer i denna.
dock är det lite hårt att växla ner stillastående, klånkar lite och måste ibland släppa kopplingen mellan växlarna.Några bra gissningar på orsaken? gafflarna?
Är det svårt att slita isär/se vad som är fel/sätta ihop en gammal ninja växellåda? Går det att göra på en vecka+leveranstid för delar om man är halvvan med att skruva?
EDIT: heh, tydligen har jag redan skrivit en liknande tråd, inte bra med spriten alltså :kocko Nåja, lite andra frågor och mera detaljer i denna.
Last edited: