Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

vet du inte när du ska lägga i nästa växel?![]()
no offence, men jag har inte förstått mig på de där... man har hastighet å varvtal att bolla med, och en smula känsel i koppling. jovars om växelväljaren säger blinkar en sak, men är det rätt bara för att? Blir det inte smidigare körning om man känner efter själv.. ? Man råkar ju inte slänga i 2an ist för 4an om man motorbromsar, utan att känna vad som ev kommer ske?Svårt å veta vilken man har i när man åker bana. Jag kliver ner flera växlar åt gången. ibland från 6:an till 2:a på en gång och då e man lite osäker iblan om man verkligen fick i rätt nummer.

no offence, men jag har inte förstått mig på de där... man har hastighet å varvtal att bolla med, och en smula känsel i koppling. jovars om växelväljaren säger blinkar en sak, men är det rätt bara för att? Blir det inte smidigare körning om man känner efter själv.. ? Man råkar ju inte slänga i 2an ist för 4an om man motorbromsar, utan att känna vad som ev kommer ske?
![]()
vet du inte när du ska lägga i nästa växel?![]()
no offence, men jag har inte förstått mig på de där... man har hastighet å varvtal att bolla med, och en smula känsel i koppling. jovars om växelväljaren säger blinkar en sak, men är det rätt bara för att? Blir det inte smidigare körning om man känner efter själv.. ? Man råkar ju inte slänga i 2an ist för 4an om man motorbromsar, utan att känna vad som ev kommer ske?
![]()
Jag brukar titta framåt när jag kör, inte på växelindikatorn.
Nej du har rätt, vad ska man med sånt strunt till? Man tittar ju ändå bara framåt.
Vafan, bort med hastighetsmätare och varvmätare o hela köret när vi ändå är ingång, man tittar ju bara framåt ändå!![]()
Allvarligt, ni som inte vill köra med växelindikator behöver inte, låt inte tråden fyllas med hur onödigt ni tycker det är.
Det var inte meningen att dissa instrument, glutta på hastighetsmätaren ibland kan ju vara bra men tar inte att kolla på varvräknare och växelindikator en hel del koncentration från själva körningen ? Det blir väl lite som att vara tvungen att kolla på racketten innan varje tillslag i pingis, eller ?
Varför skriver du i tråden då?no offence, men jag har inte förstått mig på de där...
Behöver man en växelindikaor är det inget snack om saken. Det är den på bilden man skall ha. Det låter kanske kaxigt, men så är det faktiskt. Den kostar ungefär lika mycket som en vanlig växelindikator men har både växelvisare OCH shiftlight. Den är dessutom mycket snygg, vilket man inte kan säga om de vanliga växelindikatorerna. Tyvärr gör den sig inte på bild. Den är mycket fräschare irl.
Den visar vilken växel som är i och har fem st shiftlight. Shiftlighten är ställbara så man bestämmer själv vid vilket varvtal varje lampa skall tändas.
Den är mycket lättinstallerad. Man kopplar in två sladdar. En sladd till hojens batteri och en sladd antingen till ett tändstift eller på hojens kabelstam. Det är ett jobb på en timme. Skulle man likväl få problem så handleder vi över e-mail eller telefon. Den är ungefär så stor som en tändsticksask.
|
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!
Fabio Di Giannantonio är fö... |
|
|
The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!
Den 17 maj är det åter dags... |
|
|
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!
Foto: Karin Tornblom Pre... |
|
|
|
Allt om MC på Rapidos öppet hus!
Kom och hälsa på Rapido MCK... |
|
|
Bike på Rapidos öppet hus!
Kom och hälsa på Rapido MCK... |
|
|