Hej,
Jag var ute på en runda i veckan med min cb1000r 2010 ~1500mil Gasade upp den på bakhjulet på 1an som jag ganska ofta gör. Men denna gången hann jag inte gå ner i tid utan varvstoppet slog till med en hastig nedgång med obekväm pungkross som följd. Det märkliga var att i samband med den ryckiga landningen på varvstoppet var jag helt plötsligt på en mycket högre växel (tror det var 6an). Hur är detta möjligt? Är det en säkerhetsåtgärd eller har växellådan tagit stryk? Kan tillägga att den efteråt har fungerat precis som vanligt. Någon som varit med om liknande?
Jag var ute på en runda i veckan med min cb1000r 2010 ~1500mil Gasade upp den på bakhjulet på 1an som jag ganska ofta gör. Men denna gången hann jag inte gå ner i tid utan varvstoppet slog till med en hastig nedgång med obekväm pungkross som följd. Det märkliga var att i samband med den ryckiga landningen på varvstoppet var jag helt plötsligt på en mycket högre växel (tror det var 6an). Hur är detta möjligt? Är det en säkerhetsåtgärd eller har växellådan tagit stryk? Kan tillägga att den efteråt har fungerat precis som vanligt. Någon som varit med om liknande?
