När man väl löst drevproblemet så uppstår ett nytt.
Idag skulle jag försöka ta en kort tur men det sket sig.
Har en R1:a -00:a.
Motorn är utbytt. Den "nya" startar direkt och låter nästan perfekt.
Ett dynojetkit har suttit på så det känns lite som att förgasarna inte riktigt är synkade.
Till problemet. Motorn har varit utan olja ett antal veckor.
Jag har fyllt på med silad olja från min gamla motor, den såg bra ut
och oljan skall bytas till ny när jag konstaterat att motorn är ok.
Skall alltså inte köra några längre sträckor med den oljan utan bara konstatera att allt funkar.
Jag hade den på depåstödet när jag fyllde på och tror det fattas en aning olja för jag kom inte riktigt upp till mininivån.
Det kanske är relevant för problemet.
Startar hojen och frilägeslampan lyser snällt grönt.
Drar in kopplingen, petar i en växel och frilägeslampan slocknar. Släpper upp kopplingen och ger en aning gas.
Inget händer.
Til saken hör att kopplingen inte känns som en koppling för den är hur slapp som helst.
Inget motstånd alls men armen rör sig direkt du drar i handtaget.
Jag har ju justerat in wirern så den börjar dra direkt man för kopplingshandtaget mot sig.
Kopplingshandtaget går nätt och jämt tillbaka när man släpper det.
Jag kan inget om detta men jag skulle vilja säga att antingen så har något hänt med kopplingen så att den inte funkar eller,
vilket kanske förklarar växeln, att den är på hela tiden.
Vad tror ni?
Hur kan jag gå tillväga för att lösa problemet?
Idag skulle jag försöka ta en kort tur men det sket sig.
Har en R1:a -00:a.
Motorn är utbytt. Den "nya" startar direkt och låter nästan perfekt.
Ett dynojetkit har suttit på så det känns lite som att förgasarna inte riktigt är synkade.
Till problemet. Motorn har varit utan olja ett antal veckor.
Jag har fyllt på med silad olja från min gamla motor, den såg bra ut
och oljan skall bytas till ny när jag konstaterat att motorn är ok.
Skall alltså inte köra några längre sträckor med den oljan utan bara konstatera att allt funkar.
Jag hade den på depåstödet när jag fyllde på och tror det fattas en aning olja för jag kom inte riktigt upp till mininivån.
Det kanske är relevant för problemet.
Startar hojen och frilägeslampan lyser snällt grönt.
Drar in kopplingen, petar i en växel och frilägeslampan slocknar. Släpper upp kopplingen och ger en aning gas.
Inget händer.
Til saken hör att kopplingen inte känns som en koppling för den är hur slapp som helst.
Inget motstånd alls men armen rör sig direkt du drar i handtaget.
Jag har ju justerat in wirern så den börjar dra direkt man för kopplingshandtaget mot sig.
Kopplingshandtaget går nätt och jämt tillbaka när man släpper det.
Jag kan inget om detta men jag skulle vilja säga att antingen så har något hänt med kopplingen så att den inte funkar eller,
vilket kanske förklarar växeln, att den är på hela tiden.
Vad tror ni?
Hur kan jag gå tillväga för att lösa problemet?