bmwjohan
För farlig för allmänheten
Jag har velat köpa en husaberg 650 i flera år nu men jag har alltid tvekat för man hör att de går sönder hela tiden. Jag känner dock nu att jag blivit ganska bra på att meka så jag köpte en husaberg 650 04 för två dagar sedan som jag skrivit i en annan tråd. Jag har kört samanlagt i 50 minuter med den och nu är den trasig. Växellådan fungerar inte. Känns så jävla typiskt på något sätt. Man kommer inte ens en timme så är hojen paj. Nåväl. Slut på gnället. Nu behöver jag hjälp med vad som kan va fel.
Det går liksom inte att få i växlarna. Den ligger i friläge hela tiden. Om man trycker ner växelspaken i botten med foten så ligger dock växeln i. Så fort man släpper växelpedalen smyger växeln ur. Vad tror ni kan ha hänt?
Jag rinde och snackade med dirtbike och han trodde att det kan va växelföraren. Kunde även va nån rulle som satt där någonstans. Kommer inte ihåg vad han sa att den hette. Han sa även att jag ska börja med att tappa ut olja för att se om det kommer ut någon metall. Jag ska dra ut och göra det nu direkt och så kommer jag tillbaka med rapport.
Vad tror ni kan ha hänt?
Det går liksom inte att få i växlarna. Den ligger i friläge hela tiden. Om man trycker ner växelspaken i botten med foten så ligger dock växeln i. Så fort man släpper växelpedalen smyger växeln ur. Vad tror ni kan ha hänt?
Jag rinde och snackade med dirtbike och han trodde att det kan va växelföraren. Kunde även va nån rulle som satt där någonstans. Kommer inte ihåg vad han sa att den hette. Han sa även att jag ska börja med att tappa ut olja för att se om det kommer ut någon metall. Jag ska dra ut och göra det nu direkt och så kommer jag tillbaka med rapport.
Vad tror ni kan ha hänt?